چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مرحوم آیت الله العظمی حسینی شاهرودی با آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ از ابتدای این نهضت ارزشمند، حوزه های علمیه با حضور مستمر و هماهنگ خود، حامی مؤثر و مؤید در سرعت گرفتن اهداف موردنظر امامَین انقلاب اسلامی بوده اند و در حال حاضر نیز با همان توان و انگیزه آماده یاری رساندن به این نهاد پویا هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام آیت الله حسینی بوشهری رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت هفته سوادآموزی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
نهضت سوادآموزی، در شمار مقدس ترین آرمان های انقلاب اسلامی، یک جریان مهم فرهنگی و یکی از ارکان اصلی نظام آموزش و توسعه در کشور است.
امروز در آستانه ۴۳ سالگی این انقلاب اسلامی پر برکت و با شکوه،  و ‌در سالروز فرمان تاریخی حضرت امام خمینی ره در تبیین اهداف ارزشمند  نهضت سوادآموزی قرار داریم. اولین هدف پیام_ یعنی آموزش خواندن و نوشتن به افراد محروم_ با تلاش و مجاهدت مخلصانه، کارنامه ای کاملاً درخشان از خود به نمایش گذاشته است.
و هدف بلندمدت پیام تاریخی امام خمینی ره که بارها مورد تأکید مقام معظم رهبری "مدظله العالی" نیز قرار گرفته است، ارتقای سطح آگاهی و دانش گروه های هدف در زمینه‌های مختلف و تبدیل فرهنگ وابسته کشور به فرهنگ مستقل و خودکفا است که اکنون با آموزش های توسعه ای و به همت و مجاهدت افراد پرتلاش این سازمان، امروزه درصد قابل توجهی از افراد نوسواد جامعه از تحصیلات عالیه نیز برخوردارند.
از ابتدای این نهضت ارزشمند، حوزه های علمیه با حضور مستمر و هماهنگ خود، حامی مؤثر و مؤید  در سرعت گرفتن اهداف موردنظر امامَین انقلاب اسلامی بوده اند و در حال حاضر نیز با همان توان و انگیزه آماده یاری رساندن به این نهاد پویا هستند.
با مشاهده ی تغییرات عمیقی که در سطح آگاهی و دسترسی به اطلاعات در جامعه و سطوح مختلف ایجاد شده است و با توجه به این موضوع که منابع انسانی در هر جامعه ای عامل تعیین کننده روند توسعه آن جامعه می‌باشد، بهره مندی مطلوب از نیروی انسانی فعال در ارتباط با دانش و مهارت لازم است، که این مهم نیز تحت تأثیر آموزش، یعنی سوادآموزی است.
ضروری است مجریان محترم این نهضت، برای آموزش مهارت های زندگی و همچنین توان ارتباط گیری با دنیای امروز  برنامه ریزی و سرمایه گذاری مؤثری داشته باشند؛ و  البته نکته مهمتر، توجه به محتوای این آموزش‌هاست که به طور قطع در آینده خانواده ها و جامعه اسلامی اثرات بسیاری به دنبال خواهد داشت. لازم است دقت و فراست لازم در تهیه و تدوین متون آموزشی و روشهای آموزش مبذول گردد. ان شاءالله

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha