سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حماسه نهم دی

حوزه/ مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر در بیانیه ای فرا رسیدن یوم الله ۹ دی و دهه بصیرت و میثاق با ولایت را گرامیداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، مدیریت حوزه علمیه استان بوشهر در بیانیه ای فرا رسیدن یوم الله ۹ دی و دهه بصیرت و میثاق با ولایت را گرامیداشت.

در این بیانیه آمده است: نهم دی ماه امسال سرآغاز دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت است که از یادآوری حماسه حضور هوشیارانه مردم شریف ایران در نهم دی ماه ۱۳۸۸ آغاز می شود و آنگاه در سیزدهم دی ماه حماسه بزرگ سردار پر افتخار و آسمانی، سپهبد شهید، حاج قاسم سلیمانی و حماسه بی نظیر حضور و دلدادگی ملت در تشییع آن سردار دلها را یادآوری می کند و سرانجام در نوزدهم دی ماه خاطره قیام بصیرت افزای مردم قم در سال ۱۳۵۶ علیه حکومت جبار طاغوت را از آن سوی تاریخ انقلاب اسلامی به یادمان می آورد. دهه بصیرت به ما یادآوری می کند که در مسیر انقلاب اسلامی از فتنه های مختلف غافل نشویم، ریزش و رویش های انقلاب را مد نظر قرار دهیم و از صحنه های مختلف تداوم انقلاب اسلامی مردم ایران درس بگیریم. فراموش نکنیم که ملت شجاع ایران، با ایمان، بصیرت و استقامت خود، راه‌های دشوار و طاقت فرسا را طی کرده و  از گردنه‌های سختی عبور نموده است.

در ادامه این بیانیه عنوان شده است: ایام این دهه هر کدام یوم الله است؛ هم روز نهم دی ماه و هم روز سیزدهم دی ماه و هم نوزدهم دی ماه ایام الله حضور باشکوه ملت در حمایت از مسیر حق در مقابل طاغوت و مسیر باطل است. ایامی که خداوند به بزرگداشت و یادآوری آن فرمان داده است؛ «وَ ذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ إِنَّ فِی ذلِکَ لَآیَاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ»(ابراهیم/۵).

باید بر این بصیرت بی نظیر و استقامت و روحیه انقلابی مردم عزیز، جَبهه سپاس بر خاک بسائیم و قدردان این نعمت باشیم. مباد که از حوادث فتنه گون غافل شویم و غبار شبهات، تشخیص مسیر حق را بر ما دشوار کند. مباد که در مسیر دفاع از حق از خود کاستی نشان دهیم و استفامت مان به ضعف گراید. مباد که رشادت ها و شهادت ها و ایثار بزرگ فرزندان ایران زمین برای تعالی کلمه الهی و برقراری حاکمیت حق در جهان، لحظه ای از دیدگان ما برکنار بماند. سختی های این مسیر را قهرمانان ما با خون پاک خود طی کرده اند تا امروز ما وظیفه تداوم این مسیر سعادت بخش و افتخار آفرین را به خوبی بر دوش بگیریم و با رهنودهای رهبر حکیم انقلاب اسلامی مد ظله العالی بر ادامه آن استقامت ورزیم و لحظه ای سستی و کاهلی به خود راه ندهیم؛ «وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ» (آل عمران/۱۳۲).

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha