چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شهید سلیمانی

حوزه/ نشست علمی بصیرتی «شهید سلیمانی؛ پیشگام، بصیرت؛ مدافع ولایت» به همت مجتمع آموزش عالی فقه و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین کعبی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی پیش از ظهر امروز در نشست علمی بصیرتی «شهید سلیمانی؛ پیشگام، بصیرت؛ مدافع ولایت» که به مناسبت بزرگداشت یوم الله ۹دی در مجتمع آموزش عالی فقه برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری فاطمه زهرا سلام الله علیها، بر اهمیت بزرگداشت روز بصیرت و تجدید بیعت امت با ولایت تأکید نمود و اظهار داشت: جامعة المصطفی از ظرفیت بسیار والایی در تبیین اسلام ناب و بازسازی امت اسلامی، نشر معارف اهل بیت(علیهم السلام) و مرزبانی و دیدبانی و راهبری امت و بستر سازی برای تمدن نوین اسلامی و زمینه‌سازی ظهور بقیة الله الاعظم(عج) برخوردار است.

وی در ادامه بر لزوم بازخوانی اهداف، وظایف و ماموریت های روحانیت در مسیر تحکیم اسلام ناب در گستره جهانی اشاره کرد و یادآور شد: فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در دفاع از ولایت با صراحت، شفافیت، قاطعیت و با فداکاری در صحنه حاضر شدند و به افشای چهره نفاق پرداختند؛ ایشان این مهم را با استقامت تا لحظه شهادت ادامه دادند.

سخنران این نشست ضمن اشاره به فرازهایی از خطبه فدکیه با بیان این که حضرت زهرا(سلام علیها) در مقابل فتنه و فتنه گران علیه ولایت، شجاعانه ایستادگی نمود تا به شهادت رسید، ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران به برکت معمار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)؛ پرچمی از پرتویی به شعاع نور ولایت امیر المومنین(علیه السلام) برافراشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بر اساس سنت‌های الهی و شناخت صحیح از انقلاب اسلامی، این انقلاب بلا شک پرتویی از نور فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و در امتداد بصیرت فاطمی است.

حجت الاسلام والمسلمین  کعبی در ادامه ضمن اشاره به فرازهایی از سیره امام خمینی(ره)، به تشکیل حزب الله در لبنان اشاره نمود و تصریح کرد: رژیم صهیونیستی بزرگترین شکست خود را در جنگ ۳۳ روزه و به دست مشارکت فعال نیروهای جبهه مقاومت از جمله سردار شهید حاج قاسم سلیمانی متحمل شد.

وی با تاکید بر این که به اذن الهی قطعا آینده از آن مستضعفان جهان و قرن آینده قرن تمدن نوین اسلامی خواهد بود، اظهارداشت: امروز جنگ تمام عیاری میان جبهه اسلام و استکبار در گرفته، ایران در میان این مقابله عظیم قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین  کعبی با بیان این که استکبار جهانی همواره تلاش نموده تا ایران اسلامی را تضعیف نماید، خاطرنشان کرد: غرب به سردمداری امریکا با این توجیه که ایران باید فعالیت خود را در دایره مجموعه‌ای از جامعه جهانی که نظم آن را استکبار چیده تعریف نماید، به دنبال تضعیف حکومت اسلامی است.

وی در ادامه ضمن اشاره به قالب های مختلف اسلام گرایی در جهان معاصر، تحلیلی از فتنه ۸۸ و خلق یوم الله ۹ دی ارائه نمود و تصریح کرد: فتنه ۸۸ روز مقابله با هویت اسلامی، انقلاب و نیز اسلام گرایی و ولایت بود؛ ملت همیشه بیدار ایران یوم الله ۹ دی روز ماندگار بصیرت و پیوند عمیق امت و امامت بساط فتنه را به یکباره جمع نمود.

عضو خبرگان رهبری در ادامه ضمن اشاره به سیره شهید حاج قاسم سلیمانی در رویارویی با حوادث و رویدادها، تصریح کرد: تربیت نسل انقلابی، ولایت مدار و حاضر در صحنه، دانا و توانای پای‌کار مهمترین هدف شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

وی با بیان این که مکتب حاج قاسم، مکتب امامت و ولایت است، اظهار داشت: باید با عقلانیت آمیخته با معنویت و عدالت خواهی، با روحیه مقاومت و ایستادگی و نیز با معرفت به نصرت الهی در عرصه های مختلف زندگی، از جمله تحصیل علوم دینی فعال‌تر و تاثیرگذارتر از پیش قدم برداریم.
حجت الاسلام والمسلمین  کعبی در بخش پایانی سخنان خود ضمن قرائت فرازهایی از نامه حاج قاسم سلیمانی به تشریح برخی از دیدگاه های ایشان پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha