شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علامه حلی

اختتامیه جشنواره استانی علامه حلی(ره) در بوشهر با حضور مدیران حوزه علمیه برادران و خواهران استان بوشهر و جمعی از پژوهشگران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری، امروز در مراسم اختتامیه جشنواره استانی علمی پژوهشی علامه حلی(ره) بوشهر با گرامیداشت روز ۹ دی و دهه میثاق امت با ولایت و دهه بصیرت، اظهار داشت: با رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر وضعیت پژوهش در حوزه علمیه استان ارتقا پیدا کرده و شاهد فعالیت پژوهشی و علمی طلاب در این عرصه هستیم.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با اشاره به درخشش طلاب بوشهری در جشنواره کشوری علامه حلی(ره) گفت: بسیاری از طلاب در طی سال های گذشته رتبه های خوبی را کسب کرده اند و روحیه پژوهش بیشتری در حوزه علمیه شکل گرفته، اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی بیان داشت: در مسیر پژوهش یکی از فعالیت هایی که در آینده انجام خواهد شد تدوین نشریه علمی پژوهشی برای حوزه علمیه استان است که محققان بتوانند مقالات خود را در آن چاپ کنند که این سبب انگیزه بیشتر برای طلاب می شود.

حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر نیز در این مراسم گفت: در حوزه علمیه باید روحیه پژوهشگری به وجود بیاید و تقویت شود تا بتوانیم یک نظام پژوهشی هم افزا و پاسخگو داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر بیان داشت: باید در حوزه علمیه هدف گذاری و سیاستگذاری جدی صورت گیرد و شرایط مطلوبی برای پژوهشگران جهت تحقیقات علمی و کارهای پژوهشی ایجاد شود که این مهم نیاز به برنامه ریزی کلان دارند.

گفتنی است، در این مراسم به صورت نمادین از سه پژوهشگر حوزه علمیه خواهران با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha