جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تبلیغ دین

حوزه/ حجت الاسلام عبدی فام با بیان این که حوزه های علمیه آذربایجان غربی برای اعزام روحانیون به روستاها اعلام آمادگی می کنند، گفت: اگر طلبه ای مشتاق تبلیغ در روستاها باشد می تواند به معاونت تبلیغ حوزه استان مراجعه و بعد از تکمیل فرایند جذب، در محل های مورد هدف مشغول تبلیغ باشد.

حجت الاسلام  علیرضا عبدی فام معاون آموزش و سرپرست معاونت تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، تبلیغ را مهم ترین رسالت حوزه علمیه عنوان کرد و گفت: هدف از آمدن به حوزه علمیه و تحصیل در آن، تبلیغ دین و معارف اسلامی است و رهبر انقلاب هم در سال ۹۸ در سخنرانی های خودشان در قم به این مسئله تاکید کردند که طلاب و روحانیون باید به شهرهای دیگر هجرت کرده و به تبلیغ دین مشغول باشند.


وی با بیان این که روحانیون مبلّغ و طرح هجرت از کمترین دریافتی بهره مند هستند، ولی کارهای بسیار بزرگی در جهت گسترش معارف ناب اسلامی  انجام می دهند، ادامه داد: اوقاف و امور خیریه باید نیات واقفین را به سمت تبلیغ دین سوق بدهد و ما در این مسئله با کمبود فراوان مواجه هستیم.


سرپرست معاونت تبلیغ حوزه علمیه آذربایجان غربی با بیان این که ۷۸ مبلّغ به عنوان طرح هجرت در آذربایجان غربی مشغول به تبلیغ هستند، افزود: از بین ۷۸ مبلّغ طرح هجرت استان ۱۳ تن در کنار تبلیغ در مساجد  به عنوان مبلغ مدارس امین هم فعالیت می کنند و بقیه هم در دروستاهای آذربایجان غربی مشغول به فعالیت می باشند.


وی اضافه کرد: ۱۹۰ مبلغه جهادی  و ۳۵ مبلغ و مبلغه با حقوق در مدارس آموزش پرورش به عنوان مربی مدارس امین مشغول به فعالیت هستند .


حجت الاسلام عبدی فام با تاکید بر این که ۱۴ مبلغ در طرح بینات استان مشغول به فعالیت تبلیغی هستند گفت: طرح بینات زمینه را برای حضور طلاب معم و غیر معمم جهت تبلیغ در مساجد غیر فعال و راکد فراهم کرده است و طلاب می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.


وی در پایان با بیان این که حوزه های علمیه آذربایجان غربی برای اعزام روحانیون به روستاها اعلام آمادگی می کند، گفت: در روستاهای مرزی و محروم که بالای هزار نفر سکنه دارند، نیاز به مبلغین طرح هجرت داریم و از این رو اگر طلبه ای مشتاق به تبلیغ در روستاها باشد می تواند به معاونت تبلیغ حوزه استان مراجعه و بعد از تکمیل فرایند جذب، در محل های مورد هدف مشغول به تبلیغ باشد.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha