جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اولین نماینده مسلمان در مجلس قانونگذاری ویسکانسین سوگند یاد کرد

حوزه/ سامبا بالده، نخستین نماینده مسلمان و اولین مرد سیاه پوستی است که در مجلس ایالتی ویسکانیسین به عنوان نماینده سوگند یاد کرد. وی اصالتا اهل گامبیا و یک نماینده دموکرات است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، سامبا بالده به عنوان اولین عضو مسلمان مجلس قانونگذاری ویسکانسین و اولین مرد سیاه‌پوستی که نماینده شهرستان دان در مجلس قانونگذاری است سوگند یاد کرد.

بالده اصالتاً اهل گامبیا، در غرب آفریقا است. وی یک نماینده دموکرات و عضو منتخب مجلس ایالتی ویسکانسین برای منطقه ۴۸ مجمع، از جمله نیمه شمال شرقی شهر مدیسون است.

او پیش از انتخاب شش سال در شورای شهر مدیسون خدمت کرده و از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ رئیس شورای شهر بوده است.

بالده گفت که اولین بار در مورد ویسکانسین در جریان کنفرانسی در واشنگتن دی سی شنیده و به شوخی گفت:  تلفظ آن دشوار بود. من حتی نمی‌دانستم چنین چیزی وجود داشته باشد.

دستور کار وی رسیدگی به مشکلاتی چون شیوع کرونا، بیکاری، اختلافات مسکن، اصلاحات جرایم و آموزش و پرورش عنوان شده است.

بالده خاطرنشان کرد: کم کم نتیجه خواهد داد. من کار مردم را انجام می‌دهم و امیدوارم به بهترین شکل بتوانم موفق شوم و نتیجه بگیرم.

گفتنی است مسلمانان آمریکایی امسال در سراسر این کشور تاریخساز شده و رکورد جدیدی از پیروزی در انتخابات و کسب کرسی‌های سیاسی را ثبت کردند.

طبق گفته سازمان جت پک (یک سازمان نمایندگی که مسلمانان آمریکایی را را برای کاندیدا شدن در انتخابات دفاتر رسمی آماده می‌کند)، شورای روابط اسلامی آمریکایی (بزرگترین سازمان حقوقی مسلمانان) و ام‌پاور چنج، بزرگترین سازمان عدالت اجتماعی و نژادی در ایالات متحده،  با ۱۱۰ نامزد مسلمان در انتخابات امسال در ۲۴ ایالت، امسال رکورد زده شده است.

از زمانی که سه سازمان شروع به ثبت تاریخی پیشرفت سیاسی سیاستمداران مسلمان کرده‌اند، این رقم بیشترین میزان نمایندگان شرکت کننده بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha