جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد همتیان

حوزه/ استاد درس اخلاق گفت: باید جایگاه علم، حوزه و چهره های درخشان حوزوی و سیره آنان برای طلاب تبیین شود تا به انگیزه های آنان افزوده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد همتیان در بیان دروس اخلاق که به صورت زنده و برخط از خبرگزاری حوزه پخش شد،  ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، گفت: مسئولین حوزه و اساتید آن می بایست به طلاب در امر تهذیب نفس و شوق و انگیزه علم افزایی کمک کنند. طلبه اگر با نشاط و با انگیزه باشد دیگر سستی و تنبلی و بی برنامگی برایش اصلاً موضوعیت نخواهد داشت.

بیشتر ببینید:

فیلم | درس اخلاق توسط حجت‌الاسلام والمسلمین همتیان

استاد درس اخلاق حوزه گفت: اگر طلبه بداند که خداوند در نماز شب چه چیزی برایش قرار داده است، قطعاً همیشه به سوی انجام آن شتاب خواهد کرد.

وی با بیان این که امام صادق علیه السلام فرمودند: خداوند ثواب همه عبادت ها را مشخص نمود بجز نماز شب،تصریح کرد: طلبه با نشاط، استاد باانگیزه و مدیر بانشاط یعنی اینکه به آنچه دارند و آنچه هستند راضی باشند؛ این معنای نشاط در روایات است، زیرا این رضایت موجب آرامش قلوب آنان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان گفت: این برای همه افراد جامعه است؛ بهترین زندگی آن  است که  رضایت وجود داشته باشد، اما اگر رضایت نبود و انگیزه و نشاط رفت، زندگی سخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: طلبه باید باور داشته باشد که انتخاب این راه برایش بهترین انتخاب بوده و از جایگاه خودش رضایت داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان گفت: لذا ما باید عوامل ایجاد و حفظ انگیزه را بشناسیم؛ باید بدانیم چه عواملی مانع این انگیزه ها و بروز سردی و بی انگیزگی در طلاب می شود.

وی عنوان داشت: باید جایگاه علم، جایگاه حوزه و چهره های درخشان حوزوی و سیره آنان برای طلاب تبیین شود تا به انگیزه های آنان افزوده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha