یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ مراسم گرامیداشت سرداران مقاومت در مدرسه علمیه الغدیر اهواز

حوزه/ سردار شاهوارپور گفت: وحدت بین ملت ایران و عراق و تشکیل ارتش‌های مردمی مانند حشد الشعبی، یکی از برکات حضور ایران در عراق برای مبارزه با داعش بود که خداوند آن را به فرصتی برای ایران تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، سردار حسن شاهوار پور، فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان، در آیین گرامیداشت سرداران مقاومت در مدرسه علمیه الغدیر اهواز، ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این مراسم، اظهارداشت: ۹ دی یک روز تاریخی برای ایران است؛ روزی که ملت ما تمام‌قد در مقابل دشمن ایستاد و مجدداً خود را بازیابی و پیدا کرد. درواقع آن حادثه جسارت به محرم و عاشورا بود که موجب کنار رفتن غبار فتنه شد و مردم را به صحنه کشاند.

وی افزود: در ۹ دی سال ۸۸ اتفاقات خیلی بد و سختی در کشور رخ داد که بازخوانی آن‌ها بسیار مهم است؛ چراکه تاریخ عبرت‌آموز بوده و وقتی در تاریخ سیر می‌کنیم حوادث مختلف برای ما درس‌آموز خواهد بود.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان، به تشریح فتنه دشمن در حادثه ۹ دی پرداخت و بیان کرد: انتخابات یک فرصت بوده و حضور مردم در انتخابات درواقع عمق نظام را نشان می‌دهد و هرچقدر این حضور پررنگ‌تر باشد نشان‌دهنده محبوبیت و مقبولیت نظام از سوی مردم است؛ لذا در جمهوری اسلامی همواره رأی به‌عنوان یک فصل الخطاب و قانون موردنظر و احترام بوده و مجموعه‌ای بسیار قوی و محکم از علمای طراز اول در شورای نگهبان  وظیفه پاسداشت و حفاظت از آرای مردم را بر عهده دارد.

وی افزود: دشمن سعی کرد که این فرصت را تبدیل به تهدید کند و با زیر سؤال بردن نتیجه انتخابات تلاش داشت پیروزی ملت بزرگ ما تبدیل به فتنه کند و دودستگی و برادرکشی را بین مردم به راه بیندازد تا با این کار نظام مقدس جمهوری اسلامی را به چالش کشانده و ساقط کند؛ ولی به برکت محرم و عاشورا مردم متوجه فتنه شده و جلوی دشمن را گرفتند به همین دلیل مقام معظم رهبری ۹ دی را یکی از ایام‌الله معرفی کرد.

سردار شاهوار پور، به اولین سالگرد شهادت سرداران مقاومت اشاره کرد و گفت: این جنایت نابخشودنی توسط استکبار جهانی انجام شد و درواقع این جنایت نه‌تنها ملت ما بلکه خون تمامی ملت‌های مسلمان و مستضعف دنیا را به جوش آورد و ما حتماً این جنایت را پاسخ‌ داده و انتقام این سرداران بزرگ را خواهیم گرفت.

وی افزود: شهید سلیمانی به مدت ۴۰ سال همه زندگی و هستی خود را در طبق اخلاص گذاشت و وارد عرصه مبارزه با دشمن شد ولی آنچه باعث بزرگی سردار سلیمانی شد؛ اطاعت از ولایت‌فقیه و سربازی کردن برای ولایت‌فقیه بود و این شهید بزرگوار همواره به مسئله پیروی از ولایت‌فقیه تأکید می‌کرد.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان، با اشاره به توطئه دشمن در ایجاد جریان‌های تکفیری اظهارداشت: دشمن برای اینکه بتواند نگاه ملل اسلامی را از فلسطین و اسرائیل برگرداند و برای اسرائیل یک حاشیه امن ایجاد کند جریان تکفیری‌ها را سازمان‌دهی کرد و با ایجاد این جریان به دنبال این بود که بنیان شیعه را در منطقه از بین ببرد ولی در مقابل خداوند کمک کرد و این تهدید دشمن را تبدیل به فرصت کرد.

وی در پایان گفت: وحدت بین ملت ایران و عراق و تشکیل ارتش‌های مردمی مانند حشد الشعبی، یکی از برکات حضور ایران در عراق برای مبارزه با داعش بود که خداوند آن را به فرصتی برای ایران تبدیل کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha