دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده ، امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌زاده، گفتمان فرامنطقه‌ای حاج قاسم سلیمانی را کابوس دشمنان اسلام دانست و گفت: اسرائیل نسبت به گذشته بسیار ضعیف شده و شاهد آن شکست‌های سختی است که در لبنان، عراق، سوریه و فلسطین از جبهه مقاومت خورده است؛ لذا سعی دارد این ضعف خود را از نظر دیپلماسی و ایجاد ارتباط با بعضی کشورها جبران کند اما قطعاً جبران نخواهد کرد و این ارتباط رسوایی بزرگی برای آن کشورها خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌زاده، استاد حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی به بیان ویژگی‌های برجسته این شهید والامقام پرداخت و اذعان داشت: کشتن هوای نفس و ولایت مداری و تبعیت محض از ولایت‌فقیه دو ویژگی برتر سردار شهید قاسم سلیمانی بود.

وی افزود: این شهید والامقام هوای نفس را در خود کشته بود و هیچ‌وقت هوای نفس را در اراده، مواضع و تصمیمات خود دخالت نمی‌داد و همیشه در همه مسائل مطیع  محض امام و رهبری بود.

استاد حوزه علمیه خوزستان، مهم‌ترین درس مکتب حاج قاسم سلیمانی را احساس مسئولیت دانست و بیان کرد: شهید سلیمانی از دوران جوانی وارد جبهه شد و خوزستان میزبان این شهید در دوران ۸ سال دفاع مقدس بود. بعد از جنگ نیز در سمت فرماندهی لشکر ثارالله انجام‌وظیفه کرد و بعدازآن نیز فرماندهی سپاه قدس را به زیبایی انجام داد و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند شهید سلیمانی اختصاص به ایران نداشت بلکه پناهی برای تمام مظلومان، مستضعفان و استکبار ستیزان جهان بود و همیشه در قبال همه احساس مسئولیت می‌کرد.

وی افزود: شهید سلیمانی همیشه احساس مسئولیت می‌کرد و هیچ‌وقت بی‌تفاوت نبود و بزرگ‌ترین درسی که همه ما خصوصاً مسئولان و مدیران کشور باید از وی یاد بگیریم احساس مسئولیت است و کشور ما هم‌اکنون در تمام ابعاد به  این احساس مسئولیت نیاز دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌زاده، بصیرت و شجاعت را از دیگر ویژگی‌های برجسته سردار شهید قاسم سلیمانی دانست و گفت: شهید قاسم سلیمانی دشمن را خوب می‌شناخت و با بصیرتی که از دشمن داشت به‌هیچ‌وجه از دشمن واهمه و ترسی نداشت؛ لذا با وجود اینکه قدرت نظامی، رسانه‌ای و اقتصادی دشمن را خوب می‌شناخت ولی هیچ‌وقت ترسی از دشمن به دل خود راه نمی‌داد و این ناشی از بصیرت و شجاعت او بود.

استاد حوزه علمیه خوزستان، تأکید کرد: درس دیگری که همه ما و خصوصاً دولتمردان باید از شهید قاسم سلیمانی یاد بگیرند این است که هرچقدر که دشمن به‌ظاهر قوی باشد هیچ‌وقت نباید از او ترسید و باید به راه خود ادامه دهیم.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای عادی‌سازی روابط کشورهای اسلامی با اسرائیل تصریح کرد: اسرائیل نسبت به گذشته بسیار ضعیف شده و شاهد آن شکست‌های سختی است که در لبنان، عراق، سوریه و فلسطین از جبهه مقاومت خورده است؛ لذا سعی دارد این ضعف خود را از نظر دیپلماسی و ایجاد ارتباط با بعضی کشورها جبران کند اما قطعاً جبران نخواهد کرد و این ارتباط رسوایی بزرگی برای آن کشورها خواهد بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن‌زاده، در پایان تصریح کرد: باید کشورهای اسلامی با تکیه‌بر آیات قرآنی و آنچه در روایات و احادیث و سیره پیامبر و اهل‌بیت(ع) وجود دارد بر نقاط مشترک خود تکیه کرده و دشمن مشترک خود را بشناسند و به این بصیرت و آگاهی دست پیدا کنند که مشکل دشمن فقط تشیع یا تسنن نیست! بلکه او نمی‌خواهد اسلامی در کار باشد؛ لذا باید بتوانیم با همگرایی و تکیه‌بر اهداف، منافع و مصلحت‌های مشترکی که کشورهای مختلف و مذاهب مختلف دارند به اهداف عالی خود دست‌یابیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha