شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شهید حاج قاسم سلیمانی

حوزه/ فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: خیل عظیم عاشقان حاج قاسم سلیمانی صد درصد آماده بودند و چون ستاد ملی کرونا ممانعت از تجمع کرده، با شرایط کرونا دیگر تجمع و گردهمایی نخواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمان، سردار حسین معروفی، در نشست خبری اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مصلی کرمان اظهار کرد: امروز مشاهده می‌کنیم که شهادت سردار دشمنانی را که به‌دنبال غروب او بودند را بیشتر متزلزل کرده اما شهادت حاج‌ قاسم طلوع جدیدی برای جهان اسلام،  شیعه و انقلاب اسلامی رقم زد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: امروز دشمن یک حاج قاسم را از ما گرفت اما میلیون‌ها حاج قاسم در دنیا و در ایران ۸۰ میلیون حاج قاسم تولید شد.

وی تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی دور خانواده‌اش نچرخید و فقط قربانی خانواده و پدر و مادر و دوستانش نشد، بلکه قربانی ملت ایران و همه مسلمانان شد. ما افتخار می‌کنیم حاج قاسم سلیمانی بزرگ، مراد، استاد و فرمانده ما است و ما سرباز و شاگرد و مرید او هستیم .

معروفی با بیان اینکه از نکات تربیتی حاج قاسم این بود که اهل ریا و  زدوبند نبود و اهل معامله با خدا بود، افزود:  سالگرد از اهداف کوچک مکتب است و از  چهار ماه قبل چهار کار را در دستور کار قرار داده‌ایم که نماسازی، فضاسازی، تولیدات و فضای مجازی است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه ستاد ملی کرونا به ما اجازه برگزاری تجمع‌ها را نداد، ما تا ۲۰ روز پیش اصلا روی جمعیت بحث نکردیم بلکه روی کیفیت و محتوای برنامه بحث کرده‌ایم. 

معروفی عنوان کرد: مصلی کرمان ظرفیت ۱۵ هزار نفر جمعیت را دارد و ما فضا را برای ۲۰۰ نفر جمعیت برای برگزاری مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده کرده‌ایم و کار را طوری دیدیم که همه اقشار در سالگرد مشارکت داشته باشند.

وی اضافه کرد: ستاد ملی کرونا کشور با انجام برنامه ۹ دی، فاطمیه و ساگرد حاج قاسم مخالفت و ممانعت کرد و مصوب کرد هیچ برنامه‌ای نباید برگزار شود و ما هیچگونه  تجمع و هیچ مراسمی نخواهیم داشت و خانواده شهید هم گفتند هر تصمیمی ستاد مکتب حاج قاسم بگیرد، قبول داریم؛ لذا تمام مراسم‌ها به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تأکید کرد: ما قانون گریز نیستیم و تابع قانون هستیم، همانگونه که ما از عواطف خود می‌گذریم باید قانون در تمام عرصه‌ها اجرایی شود و دست قانون‌گریزان در تمام عرصه‌ها و ابعاد زندگی مردم قطع شود و قانون در همه ابعاد توسط مسئولان اجرا شود و انتظار داریم سیستم نظارتی ما دست قانون‌گریزان را قطع کنند.

 معروفی با اشاره به اینکه امروز برنامه را تبدیل به جلسات ویدیوکنفرانسی سی نفره کرده‌ایم، بیان کرد: اما خیل عاشقان حاج قاسم سلیمانی صد درصد آماده بودند و چون ستاد ملی کرونا ممانعت از تجمع کرده،  با شرایط کرونا دیگر تجمع و گردهمایی نخواهیم داشت.

وی عنوان کرد: مرکز استان تجمع ۳۰ نفره و در شهرستان‌ها ۱۵ نفره خواهد بود، همچنین برنامه‌های سالگرد از روز جمعه ۱۲ دی ماه با دعای ندبه از گلزار شهدا تا هجدهم با قرائت دعای کمیل به اتمام می‌رسد.%

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در ادامه به ویژه‌ برنامه‌های سالگرد اشاره و ابراز کرد: عصر جمعه ۱۲ دی ماه گردهمایی روحانیون  و چهلم آیت‌الله جعفری  با سخنرانی حجت‌الاسلام اعرافی رئیس مرکز حوزه‌های علمیه کشور، گردهمایی عشایر کشور به‌صورت ویدیو کنفرانس، گردهمایی تقریب مذاهب با حضور حسینی‌شاهرودی و  آخوند میرزا رئیس مذاهب اهل سنت ترکمن،  گردهمایی اصحاب رسانه به‌صورت ویدیو کنفرانس در سراسر استان با سردار شریف،  یادواره شهدای مدافع حرم از طریق ویدیو کنفرانس با حضورمحسن رضایی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری یادواره شهدای سلامت با حضور نمکی وزیر بهداشت،  گردهمایی بانوان نخبه، اساتید، دانش آموزان در سراسر کشور  به‌صورت ویدیوکنفرانس با حضور حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای ائمه جمعه کشور و اولین یادواره شهدای تشیع با حضور وزیر اطلاعات از دیگر برنامه‌های هفته مقاومت خواهد بود.

معروفی خاطرنشان کرد: بیعت با فرمانده در گلزار شهدا، اجلاسیه بین‌المللی مقاومت در روز ۱۸ دی با حضور فرمانده سپاه و اعضای جبهه مقاومت از لبنان، یمن، سوریه و عراق با حضور ۳۰ نفر و به‌صورت ویدیو کنفرانس برگزار می‌شود.

وی به تشییع نمادین سردار در روز ۱۷ دی ماه از میدان آزادی تا گلزار شهدا به‌صورت موتوری و خودرویی و گلباران میدان آزادی با هلی‌کوپتر اشاره و عنوان کرد: توزیع یک‌هزار بسته معیشتی و ۹۰۰ کارت هدیه در سطح استان روز جمعه انجام می‌شود.

معروفی عنوان کرد: شنبه ۱۳ دی ماه  اعزام گروه‌های جهادی بهداشتی طرح شهید رهنمون و جهادی عمرانی از کنار گلزار شهدای گمنام دفاع مقدس، آزادی ۶۳  زندانی جرائم غیر عمد مالی و افتتاحیه پروژه‌های محرومیت‌زدایی شامل ۹۸۵ پروژه با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان در روز دوشنبه انجام می‌شود و  افتتاحیه ۴۰۰ طرح‌ مشارکتی اشتغالزایی برای ۴۸۰ نفر با هزینه ۱۴ میلیارد تومان، همایش نذر خون با حضور دو هزار پاسدار دیگر برنامه‌های روز دوشنبه است و توزیع یک‌هزار و ۸۳۲ سری جهیزیه با هماهنگی کمیته امداد،  بنیاد شهید و ستاد مکتب حاج قاسم در روز سه شنبه انجام می‌شود.

وی متذکر شد: مردم‌ ما پای حرف حاج قاسم خود ایستادند و این تمام فرهنگ کرمان و آنچه حاج قاسم می‌خواست، بود؛ حاج قاسم متعلق به همه ملت ایران است و تمام قلوب مسلمانان جهان را با خود همراه کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha