پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید ابراهیم افتخاری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد گفت: مکتب سلیمانی همان مکتب اسلامِ انقلابیِ خمینی است که تجسم شیعه واقعی اهل بیت(ع) در قرن بیستم و یکم را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم افتخاری، مدیر حوزه‌ علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یاسوج،  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی و شهدای مقاومت، اظهار داشت: اقدام دقیق و حساب شده رهبر انقلاب برای زنده نگه داشتن یاد و راه سردار شهید، طرح گفتمان «مکتب سلیمانی» بود.

وی ادامه داد: گفتمان «مکتب سلیمانی» به گفتمان نیروهای حزب الهی و انقلاب تبدیل شد، در همین راستا موسسه مکتب حاج قاسم راه اندازی شد، ماموریت این موسسه جمع آوری حفظ و نشر آثار شهید سلیمانی است. مطالبه مقام معظم رهبری از ما، تبیین و تشریح مکتب سلیمانی است که امیدوارم این مؤسسه، بتواند این مهم را به سرانجام برساند.

وی اضافه کرد:شهید مطهری در تعریف مکتب، مکتب را مجموعه کاملی از جهان بینی و ایدئولوژی می داند که انسان را به سعادت می رساند. در مکتب سلیمانی، خطوط کلی، خط مشی ها، بایدها و نبایدها مشخص است. وقتی از مکتب سلیمانی سخن می گوییم، در واقع از اسلام و تشیع حرف می زنیم، منتها تجسم امروزین آن. شهید سلیمانی، مصداق همان شیعه کاملی است که در روایات اهل بیت علیهم السلام آمده است.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بارها از قول حضرت امام (ره) فرمودند: «فتح‌الفتوح این انقلاب، تربیت جوان ها و انسانهای برجسته است» و حاج قاسم سلیمانی یکی از مصادیق همان فتح الفتوح است.

وی با بیان اینکه از صحبتهای سردار شهید هم، مکتب او قابل فهم است، گفت: دیدگاه سردار نسبت به امام و رهبری، مبتنی بر نظر امام در مورد ولایت فقیه است. او دشمن را خوب می شناسد، از کیان اسلام و انقلاب و ولایت دفاع می کند. نقش مردم را خوب متوجه می شود و چون این مردم را صاحبان اصلی این انقلاب می داند، عاشقانه این مردم را دوست دارد و در جهت خدمت به آنها شبانه روزی تلاش می کند.

حجت الاسلام افتخاری تصریح کرد: از زمان شروع مبارزات علیه طاغوت، در زمان جنگ، در زمان اشغال افغانستان توسط طالبان، در زمان حضور داعش در عراق و سوریه و هر جایی که این نظام و انقلاب و مردم در معرض خطر بوده اند، همیشه حاج قاسم تمام قد حضور داشته و مجاهدت کرده است.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در عرصه رفتار هم می بینیم که سردار ما، در عین صلابت و شجاعت، بسیار مهربان و عاطفی است، در مقابل خداوند خاضع و خاشع است و اهل نماز و عبادت، و در مقابل استکبار بسیار قوی و شجاع.

وی با بیان اینکه وقتی اندیشه های حاج قاسم را در سخنان و رفتار و منش او استخراج و تحلیل و بررسی کنیم، متوجه این تدبیر مهم رهبر معظم انقلاب در طرح واژه «مکتب سلیمانی» خواهیم شد، ادامه داد: به راستی سردار عزیز ما، همه ی مؤلفه ها و شاخصه های یک مکتب را دارد. هم جهان بینی درست و دقیقی دارد و هم سیستم رفتاری و عملکردی او گویای یک مکتب صحیح است. مکتب سلیمانی، مکتب اسلام انقلابی خمینی است در مقابل اسلام آمریکایی. مکتب سلیمانی، تجسم شیعه واقعی اهل بیت(ع) در قرن بیست و یکم است.

حجت الاسلام افتخاری در پایان گفت: ما وظیفه داریم مکتب حاج قاسم را با همه مؤلفه ها و شاخصه هایش، برای جوانان جهان اسلام تبیین کنیم تا عاشقان و دوستداران او، بر اساس همان شاخص ها، راهش را ادامه دهند. حاج قاسم سلیمانی برای ما زنده است، چون مکتبش زنده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha