چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نرجس شکرزاده

حوزه/ پژوهشگر حوزه علمیه خواهران بر لزوم اهتمام بانوان طلبه نسبت به تبیین و تشریح شاخصه های مکتب شهید سلیمانی در سطح جامعه تأکید کرد.

نرجس شکرزاده در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری حوزه،با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: همه ما مدیون رشادت ها و مجاهدت های بی وقفه و خستگی ناپذیر سردار دل ها هستیم و لازمه قدردانی از خدمات این شهید والامقام به این است که هر کس به سهم و وُسع خود، شاخصه ها و ویژگی های مکتب حاج قاسم را تبیین کرده و در زنده نگه داشتن این راه مقدس و نورانی بکوشد.

وی افزود: یکی از ویژگی های بارز شهید سلیمانی، در کنار بُعد ولایتمداری و ایمان و تعهد بالا، وجود عنصر نظم و انضباط و دقت در امور است، چه آن که رعایت این مسایل باعث شد حاج قاسم در فرماندهی و تدبیر برای عبور از بحران ها و مشکلات به عنایت الهی موفق باشد.

این کارشناس فرهنگی و اجتماعی همچنین گفت: از دیگر شاخص های برجسته در وجود ایشان، سرعت عمل و اقدام به هنگام و به موقع است و اگر به بیانات رهبر فرزانه انقلاب به خوبی دقت کنیم متوجه می شویم که یکی از ویژگی های انسان های مؤمن و انقلابی همین به موقع و بجا عمل کردن آن هاست و این که سر بزنگاه ها به خوبی می دانند که بر اساس بصیرت و حکمت و شجاعت چگونه رفتار کنند و حاج قاسم حقیقتاً این گونه بود.

وی یادآور شد: شهید سلیمانی همچنین به معنای واقعی کلمه، مردمی بود و به تعبیر رهبر عزیزمان، انقلابی بود و در قالب هیچ گروه و جریان سیاسی و حزب و جناحی نمی گنجید، بلکه برای ایشان اسلام و انقلاب و تبعیت از رهبری و دفاع از مظلومان اهمیت داشت و در ضمن از انجام هر کاری برای خدمت به مردم و تحکیم امنیت و آسایش آن ها دریغ نمی ورزید.

شکرزاده ادامه داد: شهید سلیمانی عاشق کشور و مردمش بود و به همین خاطر، مردم نیز عاشق او بودند و لذا دیدیم که در تشییع پیکر پاکش در شهرهای مختلف ایران اسلامی و حتی کشور عراق، چه غوغای عظیمی برای بدرقه سردار دل ها به وجود آمد.

وی گفت: به تأسی از مقام معظم رهبری، حاج قاسم عمیقاً معتقد بود که مردم ولی نعمت ما هستند و لذا در صحبت هایش همیشه خود را مدیون و وامدار این مردم عزیز می دانست و خدمت به آنها را برای خودش بالاترین توفیق برمی شمرد.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران در خاتمه با تأکید بر این که ما باید ابعاد گوناگون شخصیتی حاج قاسم و نیز ویژگی های مکتب سردار دل ها را برای آحاد جامعه به خصوص نسل جوان تبیین کنیم، افزود: در این میان حوزویان و به خصوص بانوان طلبه با توجه به ارتباطی که با خانواده ها دارند، وظیفه بسیار مهمی در این راستا برعهده دارند که ان‌شاءالله همه ما بتوانیم با احساس مسئولیت و دغدغه مندی دینی و انقلابی در این عرصه موفق و سربلند باشیم.

 ۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha