پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مزار شهید حاج قاسم سلیمانی

حوزه/ بعد از گذشت یک سال از عروج ملکوتی سردار دل ها، بسیاری از شیفتگان و عاشقان حاج قاسم، همچنان منتظر تولید فیلم و یا سریالی قوی، جذاب و فاخر درباره شهید سلیمانی هستند و گویا این چشم انتظاری حالا حالاها به پایان نمی رسد.

 خبرگزاری حوزه/ حالا دیگر یک سال از شهادت سردار دل ها می گذرد و این در حالی است که در طول این یک سال، به جز معدود برنامه های مقطعی و نماهنگ ها و کلیپ هایی خاص، آن طور که باید و شاید در خصوص حاج قاسم و شهادت ایشان در وادی هنر و رسانه، فعالیت مطلوب و مورد انتظار صورت نگرفته است.

البته از سوی برخی مؤسسات عموماً غیردولتی به صورت خودجوش، کارهای متفرقه ای در حوزه تولید مستند، موشن گرافی و ... انجام شده اما مجموع این فعالیت ها نیز در شأن و جایگاه قهرمان واقعی ملت ایران و سردار رشید جبهه مقاومت اسلامی نبوده و نیست.

البته این سخن به معنای نادیده گرفتن تلاش های صدا و سیما و برخی ارگان ها و نهادها در پرداختن به حاج قاسم عزیز نیست، بلکه تأکیدی است بر این مهم که ما باید بیش از این ها در این باره، تلاش هدفمند و اهتمام توأم با برنامه ریزی داشته باشیم.

در خصوص سینما به نظر می رسد که وضع نگران کننده تر باشد، چه آن که با وجود غنای داستانی و بُعد دراماتیک زندگی حاج قاسم سلیمانی، سینمای ایران در سالگرد شهادتش هنوز نتوانسته هیچ اثری از خود ارائه دهد و حال آن که حقیقتاً در هر کشور دیگری اگر چنین شخصیتی وجود داشت، آثار قوی و بزرگی درباره او ساخته می شد.

البته در همان هفته های نخست بعد از شهادت سردار دل ها، گمانه زنی هایی مطرح بود مبنی بر این که "ابراهیم حاتمی کیا"، قصد تولید فیلمی در این باره را دارد که البته این امر تاکنون محقق نشده و با توجه به سرگرم شدن این کارگردان به ماجرای تولید سریال عظیم حضرت موسی(ع) بعید است که دست کم در این سال ها از سوی خالق "آژانس شیشه ای"، فیلمی درباره حاج قاسم تولید شده و امکان اکران در سینماهای کشور پیدا کند.

به تعبیر یکی از سینماگران متعهد، چنانچه کشورهای غربی و به خصوص آمریکایی ها شخصیت محبوب و بزرگی در تراز حاج قاسم داشتند که آن استقبال بی نظیر و تاریخی در تشییع جنازه ایشان صورت گرفت، فیلم ها و آثار درخشان و در ابعاد جهانی را تولید کرده و تا مدت ها بر اهمیت و عظمت آن تأکید می نمودند.

درباره عظمت و تأثیرگذاری فوق العاده حاج قاسم همین بس که اگر رشادت و عقلانیت شهید سلیمانی و نظام جمهوری اسلامی و البته ایثار و فداکاری رزمندگان و شهدای مدافع حرم نبود شاید اکنون نقشه جغرافیای منطقه تغییر کرده بود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، در آن صورت مجبور بودیم در کرمانشاه و همدان با تروریست‌های تکفیری-صهیونیستی وارد نبرد شویم.

در خاتمه این نوشتار شاید سخنان دغدغه مندانه و متعهدانه جهانبخش سلطانی، بازیگر شاخص سینما و تلویزیون کشورمان کافی باشد که گفت:"شهید سلیمانی فقط متعلق به ایران اسلامی نبود؛ این شهید بزرگوار و این پهلوان رشید طرفدارانی جهانی دارد. این شهید کسی بود که لرزه بر پیکره استکبار جهانی و آمریکایی های ملعون انداخته بود و بی شک تولید فیلم در خصوص سردار دل ها، تودهانی محکمی به استکبار جهانی خواهد زد و اهمال کاری مدیران فرهنگی در این خصوص به هیچ عنوان قابل اغماض نیست. "

سید محمد مهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha