جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
موسسه امام خمینی قم

حوزه/ عضو هیئت علمی گروه فلسفه موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: طرح صرفا تابستان ها برگزار نمی شود، بلکه طول سال در مکان ها و زمان های مختلف برگزار می شود و فقط دانشجویان مخاطب طرح نیستند بلکه طلاب هم به آن اضافه شده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام مرتضی رضایی، عصر جمعه در حاشیه برگزاری آزمون شفاهی دوره تربیت «استاد طرح ولایت» که در موسسه امام خمینی(ره) واحد شیراز برگزار شد، در خصوص برگزاری طرح ولایت، اظهار کرد: اصل این طرح در واقع در سال 74 به همت آیت الله مصباح راه اندازی شد.

وی در ادامه پاسخگویی به شبهات را یکی از علل راه اندازی طرح ولایت دانست و اظهار کرد: تقویت بنیه اعتقادی دانشجویان و افرادی که در معرض شبهات بودند، موجب شد تا این طرح راه اندازی شود، به لطف خداوند هر روز به علاقه مندان این طرح افزوده شده است.

 عضو شورای سیاست گذاری طرح ولایت موسسه امام خمینی(ره) تصریح کرد: البته گاهی عوامل بیرونی محدودیت هایی را برای اجرای طرح به وجود آورده اند، اما رفته رفته  جایگاه خود را پیدا کرده است. همچنین این طرح دیگر صرفا تابستان ها برگزار نمی شود، بلکه طول سال در مکان ها و زمان های مختلف برگزار می شود و فقط دانشجویان مخاطب طرح نیستند بلکه طلاب هم به آن اضافه شده اند.

وی عنوان کرد: پزشکان، دبیران، فعالان فرهنگی و مدیران برخی از وزارتخانه ها نیز از دیگر افرادی هستند که در طرح ولایت شرکت کرده اند.

حجت الاسلام رضایی افزود: دوره تربیت استاد طرح ولایت که در شیراز برگزار می شود برای آن است که خلاء کمبود استاد در استان ها برطرف شود.

وی به مزیت های طرح ولایت اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مزیت های این طرح وجود شخصیت مرحوم آیت الله مصباح در رأس مجموعه بود، که مقام معظم رهبری نیز فرمودند اگر نسل جوان نتوانستند که شخصیت هایی مانند علامه طباطبائی را درک کنند آیت الله مصباح به نوعی جانشین آنان هستند.

عضو شورای سیاست گذاری طرح ولایت موسسه امام خمینی(ره) در پاسخ به این سوال که آیا در صدد راه اندازی دوره تربیت مدرس در سایر استان های کشور هستید یا نه؟ ابراز کرد: اگر ظرفیت وجود داشته باشد قطعا برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha