شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حاج قاسم

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهاری تصریح کرد: شهید سلیمانی به جای تعامل و مذاکره، به استکبار ستیزی قائل بود و فارغ از دین و مکتب افراد، دفاع از مظلومان سراسر عالم که جزو فرهنگ قرآنی ما می‌باشد را در پیش گرفته بود.

حجت الاسلام علی اصغر زارعی مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهاری شهر بهار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با تاکید بر اینکه مکتب حاج قاسم نشأت گرفته از تفکر و مکتب امامین انقلاب است، اظهار داشت: ویژگی بارز این مکتب، توحیدی بودن و تکیه خاص به خدا و لطف خداوند است.

وی با اشاره به اینکه در کنار نگاه توحیدی، اخلاص محور بودن و پیشروی با تدبیر از ویژگی‌های مهم مکتب حاج قاسم است، مطرح کرد: در بسیاری از کارهایی که این شهید عزیز انجام می‌داد، توجه خود را به سمت استفاده از توان و ظرفیت مردمی سوق می‌داد و برخلاف تفکری که نگاه به خارج و تکیه بر قدرت خارج داشت، نگاه ایشان به مردم و توان داخلی و استکبار ستیزی بود.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله بهاری افزود: شهید سلیمانی به جای تعامل و مذاکره، به استکبار ستیزی قائل بود و فارغ از دین و مکتب افراد، دفاع از مظلومان سراسر عالم که جز فرهنگ قرآنی ما می‌باشد را در پیش گرفته بود.

وی با بیان اینکه حاج قاسم به دنبال آن بود تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود، خاطر نشان کرد: شهید سلیمانی همان طور که امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب به استفاده از ظرفیت جوانان تاکید دارند، در تمام صحنه‌ها میدان را برای حضور جوانان فراهم می‌کرد.

حجت الاسلام زارعی با اشاره به تعامل و ارتباط شهید سلیمانی با اقشار مختلف جامعه، اظهار کرد: روحانیت نیز زمانی می‌توانند مکتب حاج قاسم را به درستی تبیین کنند که به لحاظ گفتمانی و تئوری این خصوصیت و ویژگی شهید سلیمانی را در خود ایجاد کند.

وی با بیان اینکه حاج قاسم زمانی که در کشور هم وجود نداشت، بازهم با فرزندان خردسال شهدا تماس می‌گرفت و ارتباط برقرار می‌کرد، یادآور شد: شرط اصلی تبیین مکتب حاج قاسم توسط روحانیون این است که آنها در دل جامعه و در تعامل با اقشار مختلف جامعه به صورت کاملا میدانی و عملیاتی همچون خود حاج قاسم حضور داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha