سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
سردار سلیمانی

حوزه/ عضو هیئت علمی مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با بیان اینکه مبنای تربیتی و مقاومت درمکتب شهید سلیمانی باید تبیین شود گفت: مکتب شهید سلیمانی، مجموعه ای از اعتقادات محکم و منسجم، رفتارهای مرتبط و نمودهای برخاسته از اعتقادات خلقیات و رفتار ایشان است به گونه ای که از وی شخصیتی الگو و جامع ارائه می کند که در نفوس انسانها تأثیر می گذارد

طاهره ماهروزاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به ویژگی های مکتب شهید سلیمانی اظهار داشت: اوصاف و ویژگی های شخصیتی سردار سلیمانی بر اساس بینش توحیدی شکل گرفته که در در بعد فردی و اجتماعی نمود و آثارش جریان ساز است.
وی افزود: او مکتب ناب محمدی را در قرن بیستم به ظهور می رساند جاذبه او تشییع میلیونی را رقم می زند و از او یک شخصیت کاریزماتیک میسازد و نام او قدرت جهت دادن به افراد و گروههای مختلف را دارد.
پژوهشگر پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا(س) ادامه داد: توحید محوری شهید سلیمانی او را از اهل افراط و تفریط نگه می داشت. بلکه همیشه در جاده اعتدال قدم بر می داشت این شهید بزرگوار به هیچ گروه و جناحی وابستگی نداشت و سنجیدگی و تدبیر در امور و فراجناحی عمل کردن در روش او بود تشییع میلیونی سردار با حضور اقشار مختلف بیانگر اعتدال سردار دلها بود.
وی با اشاره به فرمایشات رهبری از شخصیت شهید سلیمانی گفت: رهبر معظم انقلاب، ۱۸ دی ۱۳۹۸ فرمودند: «ویژگی مهم حاج قاسم این بود که در مسائل داخلی اهل حزب و جناح و این گونه تقسیم بندی ها نبود اما به شدت انقلابی و پایبند به خط نورانی و مبارک امام بود و انقلاب و انقلابی گری خط قرمز قطعی او بود حاج قاسم واقعا ذوب در انقلاب بود. برخی سعی نکنند که این واقعیت ها را کم رنگ کنند».
وی با بیان اینکه در بینش توحیدی مقابله با استکبار تردید ناپذیر است؛ گفت: استکبار ستیزی به معنای ایمان به وعده های الهی و انتظار همراه با مقاومت در تحقق وعده های خداوند است شهید سلیمانی با بینش توحیدی و در سایه اطاعت از رهبری نماد استکبار ستیزی شد.
استاد حوزه، گفت: مقاومت در برابر تمام رب النوع های ساختگی که به جان و مال ملتها رحم نمی کردند. شهید سلیمانی با اصل مقاومت که ریشه در توحید داشت در مقابل جهان استکبار ایستادگی نمود، به گونه ای که نام او وحشت بر جان مستکبران عالم می انداخت و از روحیه استکبار ستیزی این شهید بود که جبهه مقاومت در منطقه شکل گرفت؛ حیدریون، فاطمیون، زینبیون ...خروجی این مکتب است. به همین جهت هم مستکبران وجود او را بر نتابیدند و ناجوانمردانه به شهادت رساندند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha