جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله استادی

حوزه/ آیت الله استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی ارتحال آیت الله مصباح یزدی عضو خبرگان رهبری را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور پیامی ارتحال آیت الله مصباح یزدی عضو خبرگان رهبری را تسلیت گفت که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله مصباح یزدی بدون هیچ مبالغه یکی از اساتید طبقه اول فلسفه و معارف قرآنی در زمان ما در حوزه علمیه قم بود و نیز یکی از معدود اساتیدی بود که می توانست در همه مجامع علمی داخل و خارج زبان گویای اسلام در ارائه معارف اسلام ناب و پاسخگو به همه سؤالات دینی باشد.
آثار مکتوب و منتشرشده استاد در معارف قرآنی، اخلاق و حکمت از کتاب های متقن، مطمئن و گواه قرآن شناسی ایشان و مراتب علمی و عرفانی استاد بزرگوار است.
تعدادی از فضلای حوزه علمیه قم از شاگردان ایشان بوده و به این شاگردی افتخار می نمایند و حق هم همین است.
به نظر می رسد چون این بزرگوار طبق تشخیص و وظیفه خود قبل از پیروزی انقلاب و بعد از آن مسیر معمولی اساتید یعنی تدریس فقه و اصول فاصله گرفت و کارهای مهمتری را که تشخیص می داد به نفع اسلام و بسیار لازم است، دنبال کرد، مراتب علمی او در فقه و اصول تا حدی نزد برخی حوزویان مورد غفلت قرار گرفت.
از برخی مراجع تقلید که بگذریم، در حوزه علمیه افرادی مانند آیت الله مصباح شاید به عدد انگشتان دو دست هم نداشته باشیم.
مناظره های عقیدتی ایشان با مخالفان، در دفاع از اسلام را از یاد نبرده ایم؛ مسافرت های ایشان به کشورهای متعدد و حضور در مجامع علمی آنان و بیان معارف اسلام و پاسخ به سؤالات حضار از خدمات برجسته ایشان است.
برنامه حدود دو ساله اش برای اساتید دانشگاه ها درسال های اول انقلاب که نتیجه اش بیان یک دوره معارف قرآنی بود، از افتخارات حوزه علمیه بشمار می آید.
از مراتب علمی بالاتر، این عزیز از جنبه های معنوی و اخلاقی به گونه ای مؤثر بود که هر جمعی که با ایشان ارتباط حوزوی و شاگردی پیدا کرده اند، غالبا ارادتمند ایشان شده و اذعان دارند که خلوص، موحّد بودن، عدم توجه به مادیات و مظاهر آن و دنبال انجام وظیفه بودن در سراسرزندگی استاد محسوس است.
و در نتیجه از نظر روحی و اخلاقی، این استاد اثرات چشمگیری در رشد معنوی طلاب و فضلا داشته و درس اخلاق او از برکات حوزه علمیه بود.
رضا استادی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha