پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 ادیان و مذاہب اسلامی یونیورسٹی کے سربراہ حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب

حوزه/ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در پیام تسلیت خود در پی درگذشت آیت الله مصباح یزدی عنوان داشت: پیوستگی او به انقلاب اسلامی در آغاز نهضت، و دل‌بستگی او به امام خمینی(ره) و پایندگی‌اش در حمایت بی‌دریغ از مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، او را به نشان و نشانه‌ای از حوزه انقلابی تبدیل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در پی ارتحال عالم ربانی حضرت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با صدور پیامی این ضایعه جانکاه را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

یرفع الله الذین آمنوا منکم و الذین أوتوا العلم درجات

جامعه علمی و حوزه‌های علوم دینی در سوگ فیلسوفی عالی‌مقام و قرآن‌پژوهی نیکومرام به عزا نشستند و در فقدِ یکی از مدافعان راستین فلسفه اسلامی و از ژرف‌اندیشان معارف قرآنی داغ‌دار شدند.

آیت‌الله مصباح یزدی که از معدود شاهدان زنده و وارثان پوینده مدرسه فلسفی و معنوی علامه طباطبایی بود، از جهان ناپایدار رخ برگرفت و به پیشگاه دادار مهربان راه یافت. پیوستگی او به انقلاب اسلامی در آغاز نهضت، و دل‌بستگی او به امام خمینی(ره) و پایندگی‌اش در حمایت بی‌دریغ از مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، او را به نشان و نشانه‌ای از حوزه انقلابی تبدیل کرد.

او به‌رغم کنش‌گری‌های سیاسی‌اش، به‌ویژه در سه دهه اخیر، هرگز از تعلیم و تربیت و بلکه دستگیری و راهبری طلاب جوان و فضلای بی‌نام و نشان غفلت نکرد و با اهتمام به روش‌های نوین آموزشی و دانش‌های جدید بشری، چندین نسل از شاگردان حکمت‌آشنا و دین‌شناس را پرورانید.

آیت‌الله مصباح یزدی درکنار همه تدریس‌ها و مدیریت‌های کلان علمی و تعلیمی‌اش، توجه ویژه‌ای به تربیت اخلاقی و تهذیب معنوی طلاب داشت و هم‌زمان می‌کوشید تا آن‌ها را با دنیای جدید و دانش‌های معاصر آشنا سازد و خود نیز عنایت ویژه‌ای به نشست و برخاست با روحانیان دیگر ادیان و عالمان گوشه و کنار جهان داشت.

آنانی که آیت‌الله را از نزدیک می‌شناختند، چه‌بسا با مشی سیاسی ایشان هم‌سو نبودند، اما منش اخلاقی، ساده‌زیستی، فروتنی و مقام علمی‌اش را همواره می‌ستودند.

این‌جانب که به بیش از پنج دهه شاگردی ایشان و همراهی با ایشان در فعالیت‌ها و مدیریت‌های آموزشی، مبتهج و مفتخر هستم، وظیفه خود می‌دانم که این مصیبت سنگین را نخست، به مقام معظم رهبری، سپس به شاگردان و علاقه‌مندان ایشان و به طور خاص به همسر مکرمه، فرزندان گرامی و صهر مکرم‌شان حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی تسلیت عرض کنم و غفران و رضوان الهی را برای آن فقید سعید آرزو نمایم.

سید ابوالحسن نواب

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha