دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شهدای عشایری

حوزه/ در دومین روز از اجرای برنامه های هفته مقاومت؛ یادواره شهدای عشایری استان با حضور آیت الله سیداحمد خاتمی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری برگزار و به طور همزمان از طریق ویدیوکنفرانس در تعدادی از استان های دارای جمعیت عشایری پخش شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمان، در دومین روز از اجرای برنامه های هفته مقاومت-گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و همرزمانش- یادواره شهدای عشایری استان با حضور آیت الله سیداحمد خاتمی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری برگزار و به طور همزمان از طریق ویدیوکنفرانس در تعدادی از استان های دارای جمعیت عشایری پخش شد.

حجت الاسلام علی عرب پور در این مراسم گفت: عشایر همیشه و همواره در خدمت انقلاب اسلامی بودند و هرکجا که انقلاب اسلامی نیازمند به فداکاری و ایثار داشت، عشایر در کنار همه اقوام و مردم شریف کشور جمهوری اسلامی ایران ایستادند و قهرمانانه و غیورانه از کشور و اسلام دفاع کردند و چه در زمان امام(ره) و چه در زمان مقام معظم رهبری، سر از پای نشناختند و به یاری دین خدا و رهبر انقلاب شتافتند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه عشار شهدای زیادی در این عرصه برای دفاع از دین و ارزش ها و آرمان انقلاب اسلامی تقدیم کردند، افزود: بیش از ۱۰ هزار شهید والا مقام عشایر کشور و بیش از هزار و ۲۰۰ شهید عشایر استان گواه این  موضوع است و عشایر تقریباً در همه عرصه ها شهید دادند.

وی ادامه داد: در این ۴۱ سال که از انقلاب اسلامی می گذرد، در همه ادوار، عرصه ها و زمان ها عشایر شهید تقدیم انقلاب اسلامیکردند؛ چه در دوران دفاع مقدس و چه در دوران سلامت و مدافعین حرم و حتی در عرصه انرژی هسته ای هم عشایر شهید دادند.

حجت الاسلام عرب پور اظهار کرد: کم سن ترین شهید عشایر استان کرمان شهید علی ذاکری از منوجان و مسن ترین شهید حاج قباد شمس الدینی است که شهید حاج قاسم سلیمانی به او لقب مسلم بن عوسجه لشکر ۴۱ ثارالله را دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha