جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
اتریش خواستار ثبت نام ائمه مسلمان در اروپا است

حوزه/ دولت اتریش ضمن اینکه طرحی برای ثبت نام اجباری امامان جماعت و رهبران مذهبی مساجد در سال ۲۰۲۱ ایجاد کرده است، خواستار اجرای این طرح برای سرتاسر اروپا شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دوچه وله، دولت اتریش که از پیش به بهانه حمله تروریستی در وین، ثبت نام امامان جماعت را در این کشور اجباری کرده بود، طرحی که قرار است از سال ۲۰۲۱ به اجرا گذاشته شود، همچنین خواستار ثبت نام ائمه جماعت در سرتاسر اروپا شده است.

این حکم یکی از چندین اقدام جدید بود که دولت صدراعظم سباستین کورز پس از حمله تروریستی در ۲ نوامبر در وین اتخاذ کرد. در پی تیراندازی یک فرد مسلح ۲۰ ساله در مرکز پایتخت اتریش ، چهار غیرنظامی کشته و ۲۳ نفر زخمی شدند. اکنون اتریش از اتحادیه اروپا خواستار ثبت نام امامان جماعت و همچنین رهبران عبادی مساجد در جوامع مسلمان شده است.

کارولین ادستادلر ، وزیر اتریشی در مصاحبه با یک روزنامه آلمانی که روز شنبه منتشر شد، این اقدام افراطی اتریش را فرایندی کلیدی در راستای هدف مبارزه با «اسلام سیاسی» عنوان کرد.

ادستادلر ، عضو حزب محافظه کار مردم اتریش کورز ، به روزنامه گفت: بیشتر امامان در بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا مسافرات می‌کنند ، بنابراین مقامات امنیتی باید بدانند چه کسی در هر مسجد چه موعظه‌ای می کند.

وی همچنین معتقد است که بودجه اتحادیه اروپا باید در آینده به شدت کنترل شود تا به سازمان‌ها و انجمن‌هایی که از مواضع اسلام‌گرایانه و یهودستیزی دفاع می‌کنند ، نرسد. وی گفت که ممنوعیت تأمین مالی خارجی مساجد ، که هم اکنون در اتریش اعمال شده است ، نیز قابل تصور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha