پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله مصباح یزدی

حوزه / انجمن روان شناسی اسلامی و گروه یاوران سلامت روان به مناسبت ارتحال آیت الله مصباح یزدی (ره) پیامی صادر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، انجمن روان شناسی اسلامی و گروه یاوران سلامت روان، به مناسبت ارتحال آیت الله مصباح یزدی (ره) پیامی صادر کردند.  

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ارتحال علامه مجاهد و فیلسوف متاله و مفسر فرزانه  حضرت آیت‌الله مصباح یزدی اعلی الله مقامه الشریف برای همه جویندگان علم و تقوی و فضیلت سخت و غمبار و اسف انگیز است. 

این یار وفادار امام خمینی (ره) و رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی مد ظله العالی که از سوی معظم له، مطهری زمان نام گرفت؛ با شجاعت بی نظیر خود همیشه در کنار رهبری در حال دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های اصیل انقلاب بود.  

بسیاری از افرادی که فقط از دور نام ایشان را شنیده بودند، آیت الله مصباح را نشناختند و به‌ عظمت وجودی این پارسای فرزانه پی نبردند و اینچنین بود که در حق او جفاها کردند.  

او که مدافع راستین ولایت بود، با در آمیختن شجاعت، علم، تقوا و عرفان؛ شخصیتی از خود به نمایش گذاشت که در طول تاریخ کم نظیر جلوه می نماید.  

آیت الله مصباح نه تنها در تفسیر و معارف و فلسفه اسلامی از صاحب‌نظران برجسته و دارای اندیشه‌ای دقیق و نقاد و آگاه بود بلکه در فضای علوم انسانی از جمله روان شناسی دارای ایده و رایی شاخص و منحصر به فرد بود و با حمایتهایی که از روان شناسی اسلامی و علم دینی نمود، فضای رشد و نمو آن را برای اولین بار در موسسه امام خمینی و در کل حوزه های علمیه فراهم نمود و در این راستا خدمت شایانی برای رشد همه علوم انسانی اسلامی در بستر حوزه های علمیه و فضای دینی موسسات شیعی انجام داد و به حق می توان ایشان را بنیان گذار علوم انسانی اسلامی در جهان تشیع نام نهاد و در این راستا شایسته است تلاشهای زیادی برای تبیین آرا و نظرات ایشان در فضای علم دینی صورت پذیرد و روشنگری هایی برای توصیف زحمات ایشان برای ایجاد و استحکام علم دینی به اجرا درآید.  

انجمن روان شناسی اسلامی فقدان آن علامه پارسا و فرهیخته را به پیشگاه رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام و حوزه‌های علمیه و مردم شریف و شاگردان و علاقه‌مندان و بیت مکرم ایشان تسلیت گفته و از خداوند منان علو درجات ایشان را خواستار است.  

۱۳۹۹/۱۰/۱۳
رضا مهکام 
رئیس انجمن روان شناسی اسلامی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha