جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله علیدوست

حوزه/ استاد برجسته حوزه با اشاره به تفکر تشکیلات‌ساز آیت الله مصباح یزدی گفت: ایشان همواره در حال جهاد و تلاش علمی بودند و تواضع آیت الله مصباح یزدی به‌ویژه در حین تدریس کم‌نظیر بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیدوست با اشاره به ارتحال آیت الله مصباح یزدی با اشاره به پرداخت رسانه‌ها به ابعاد علمی، سیاسی، انقلابی و اجتماعی ایشان گفت: نکته‌ای که خیلی در رسانه‌ها مطرح نشده و شاید از این به بعد هم اشاره‌ای به آن نشود، تواضع ایشان به‌ویژه در هنگام تدریس است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اضافه کرد: بنده بخشی از کتاب اسفار را در خدمت ایشان تلمذ کردم و می‌دیدم که علی‌رغم اینکه فلسفه رشته تخصصی ایشان بود، در پاسخ به سوالات بسیار متواضعانه عمل می‌کردند.

این استاد حوزه گفت: خاطرم هست که یک بار از ایشان سوالی غیر فلسفی درباره علوم انسانی و حوزه علمیه پرسیدم و ایشان بسیار متواضعانه نظر خودشان را در باب این مسائل مطرح کردند و بعدها نیز که بنده خدمت ایشان می‌رسیدم و حتی در همین اواخر نیز ایشان این روحیه را در خود حفظ کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه آیت الله مصباح همواره فکری تشکیلاتی داشتند، بیان کرد: ایشان چه زمانی که در مؤسسه در راه حق فعالیت می‌کردند، چه زمانی که مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) را تأسیس و اداره می‌کردند و چه در مؤسسات و مجموعه‌های دیگری که حضور داشتند همواره در تلاش و جهاد علمی بودند و طلاب حوزه‌های علمیه باید این نکات را از زندگی چنین بزرگانی بیاموزند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha