شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ مراسم گرامیداشت رحلت آیت الله مصباح و نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در اهواز

حوزه/ حجت الاسلام شفیعی در مراسم گرامیداشت رحلت آیت الله مصباح یزدی، ایشان را قهرمان عمل به تکلیف الهی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام سید محسن شفیعی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان خوزستان، در مراسم گرامیداشت رحلت آیت الله مصباح یزدی که از سوی رئیس شورای حوزه علمیه و همچنین نماینده ولی در اهواز برگزار شد اظهارداشت: آیت الله مصباح یزدی در عمر مبارک ۸۶ ساله خود خدمات شایانی به انقلاب اسلامی انجام داد. طلاب و حوزویان از جایگاه بالای آیت الله مصباح یزدی مطلع هستند و می دانند که این مرد چه اساتید بزرگی داشته است.

وی ادامه داد: آیت الله مصباح شاگرد بزرگان بود و بدون رنج و تلاش و بدون همت بلند به این جایگاه نرسیده است.

حجت الاسلام شفیعی، گفت: شخصیت آیت الله مصباح یزدی از جهت های گوناگونی قابل بررسی است و باید دید چطور به این جایگاه رسیده که رهبر معظم انقلاب امروز بر پیکر ایشان شهادت داد که «ٱللَّٰهُمَّ إِنَّا لَا نَعْلَمُ مِنْهُ إِلَّا خَیْرًا»

وی بیان کرد: این جایگاهی نیست که توفیق آن به راحتی نصیب هر شخصی شود و پیداست که آیت الله مصباح در طول عمر مبارک خود تلاش های بسیاری کرده است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان خوزستان، اظهار داشت: انسان موحد کامل، انسانی است که از سرزنش در راه خدا نترسد. در دوران معاصر امام راحل را درک کردیم که چگونه در برابر استکبار بدون هیچ ترسی ایستاد.

امام می‌فرمود من با خدا عهد کرده‌ام که تکلیف خود را انجام دهم و این کار را به خوبی انجام داد.

وی گفت: آیت الله بهشتی نیز از کسانی بود که تمام آبروی خویش را خرج انقلاب کرد. شخصیت دیگری که مصداق بارز این مطلب است حضرت آیت الله مصباح است. شخصی که رهبر انقلاب عزادار اوست و ما نیز سوگواریم. آیت الله مصباح قهرمان عمل به تکلیف بود.

حجت الاسلام شفیعی، بیان کرد: در یک برهه ای در مقابل اسلام ناب یک اسلام لیبرالی معرفی شد و همه ابزار تبلیغاتی بر آن شده بودند که بگویند دو قرائت از دین وجود دارد. آیت الله مصباح وارد عرصه شد و در قم مشغول به کار شد، ایشان در آن زمان ناشناخته نبود و به همین دلیل آبروی خود را در این مسیر گذاشت.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان خوزستان، ادامه داد: ایشان کسی نبود که مقام علمی‌اش قابل انکار باشد و احساس کرد آنچه که در آن سال‌ها اندوخته بود را باید برای دفاع از اسلام خرج کند و به محور جوانهای حقیقت جو و انقلابی تبدیل شد.

حجت الاسلام شفیعی، گفت: دشمنان شروع کردند به تخریب آیت الله مصباح تا او را از صحنه کنار بگذارند. اما آیت الله مصباح محکم ایستاد و گفت تنها اسلامی که وجود دارد اسلام ناب محمدی است و دو قرائت یا بیش از آن از دین وجود ندارد؛ به همین دلیل امیدواریم خدای متعال مرحوم آیت الله مصباح را همچنان که در دنیا سربلند بودند در آخرت نیز سربلند و با امام صادق(ع) محشور نمایند.


انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha