پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام محمد کفیلویی

حوزه/ حجت الاسلام کفیلویی؛ کلید واژه شناخت اهل بیت(ع) را حضرت زهرا (س) عنوان کرد و گفت: طهارت حضرت زهرا (س) یک طهارت ذاتی و باطنی است و حضرت طاهر و موحد متولد می شوند و موحد و طاهر هم به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام محمد کفیلویی، شامگاه شنبه در مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) که در مسجد حضرت قاسم (ع) ارومیه برگزار شد، با بیان این که دفاع از امامت و ولایت از مهم ترین اهداف حضرت زهرا (س) بود، اظهار داشت: قیام حضرت زهرا (س) در راه ولایت و شهادت در این مسیر اهمیت امامت الهی را روشن می کند. حضرت برای دفاع از جایگاه الهی امام وارد میدان می شود و از این جایگاه دفاع می کند.

وی با بیان این که خداوند اهل بیت(ع) را در حدیث کساء با حضرت زهرا (س) معرفی می کند، اضافه کرد: در حدیث کساء وقتی حضرت جبرئیل از آل کساء سؤال می کند خداوند آن ها را با فاطمه (س) معرفی می کند. علامه امینی در کتاب الغدیر در این مورد بیان می کند که حضرت زهرا (س) محور امامت و ولایت است.

حجت الاسلام کفیلویی؛ کلید واژه شناخت اهل بیت(ع) را حضرت زهرا (س) عنوان کرد و گفت: طهارت حضرت زهرا (س) یک طهارت ذاتی و باطنی است و حضرت طاهر و موحد متولد می شوند و موحد و طاهر هم به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: هیچ چیزی نمی تواند زهرا (س) را از قلمرو عترت خارج کند و اگر بخواهیم حضرت را بشناسیم باید ایشان را در کلام الهی، سخنان رسول خدا(ص) و ائمه(ع) پیدا کنیم که ایشان را سبب خلقت عالم عنوان کرده اند.

کارشناس فرهنگی اضافه کرد: امام زمان(عج) الگویی که معرفی کرده، مادرش حضرت زهرا (س) است و مؤمنین هم باید از ایشان الگو بگیرند و با این نقشه راه به سمت ظهور و حفظ کیان شیعه و اسلام حرکت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha