جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خوی

حوزه/ آیت الله مصباح با قاطعیت در برابر شبهات ایستادند و جواب دادند و در این راه توهین ها را به جان خریدند و از انقلاب و اسلام دفاع کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید رضی شکوری، امروز در مراسم گرامیداشت آیت الله مصباح یزدی و شهید سردار سلیمانی که در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خوی برگزار شد، گفت: از اولین روزهای ورود به حوزه با آیت الله مصباح یزدی آشنا شدم و در بیش از ۱۰۰ جلسه ایشان حضور داشتم و ویژگیهای سخنرانی این شخصیت بی نظیر از یک پشتوانه قوی تحقیقاتی برخوردار است.

امام جمعه خوی ادامه داد: آیت الله مصباح یزدی بیش از یکصد جلد کتاب تدوین کرده اند که برخی از این کتب به زبان های مختلف دنیا ترجمه شده و بعضی ها هم امروز در حوزه و دانشگاه تدریس می شوند و مناظرات ایشان با مباحث مختلف دینی و سیاسی در نوع خود بی نظیر بود.

وی افزود: آیت الله مصباح قبل از انقلاب شروع به فعالیت دینی و سیاسی کردند و در تمامی اعلامیه های حیاتی و سرنوشت ساز در حمایت از امام خمینی و انقلاب امضای آیت الله مصباح وجود دارد که در قالب یک کتاب توسط مرحوم خسروشاهی چاپ شده است.

حجت الاسلام شکوری با بیان این که آیت الله مصباح بعد از انقلاب با راه اندازی موسسه علمی و پژوهشی امام خمینی (ره) خدمت بزرگی به انقلاب کردند، اضافه کرد:  ایشان با قاطعیت در برابر شبهات ایستادند و جواب دادند و در این راه توهین ها را به جان خریدند و از انقلاب و اسلام دفاع کردند.

وی در ادامه با بیان این که مطالب مختلفی از سردار سلیمانی در یک سال اخیر بعد از شهادتش بیان شده است، اما یک صدم از رشادت های ایشان هم نمی شود، گفت: و آنچه که از سردار سلیمانی مطرح می شود مربوط به سپاه قدس است و حال این که بعد از جنگ تحمیلی با داشتن یک برنامه جامع و کامل به مناطق شرق کشور رفتند و به مقابله با اشرار پرداختند و رشادت های این سردار در شرق کشور باید به مردم منعکس شود.

امام جمعه خوی تصریح کرد: سازماندهی جببه مقاومت و گستره آن در منطقه، ایجاد بسیج مردمی در کشورهای منطقه، جلوگیری از سقوط بغداد و اقلیم کردستان به دست داعش که آمریکایی ها به دنبال آن بودند، سازماندهی مسلمانان کشورهای اسلامی، بازسازی عتبات عالیات، شکست داعش و ایجاد امنیت در عراق و سوریه و مدیریت قوی در بحران ها از جمله خدمات حاج قاسم سلیمانی بود.

وی با تصریح بر این که اگر مدیریت کشور از نوع مکتب حاج قاسم سلیمانی نباشد، شکست خواهیم خورد، گفت: سردار سلیمانی در دولت های متعدد به وزارت خاجه مشورت هایی می دادند و یکی از علل محبوبیت سردار دفن داعش بود که حتی کشورهایی که داعش را به وجود آوردند و به آن کمک می کردند از این می ترسیدند که اگر داعش به اروپا بیاید همه کشورها را ناامن خواهد کرد.

حجت الاسلام شکوری افزود: دولت آمریکا و کشورهای اروپا خود داعش را به وجود آورده بودند و به این هم تصریح کردند و در کتاب خاطرات کلینتون وزیر خارجه آمریکا به این مطلب صراحتا اشاره شده است و هدف نهایی داعش انقلاب اسلامی بود که حاج قاسم آن را دفن کرد.

وی با تاکید بر این که برای داشتن کشور قوی و مقتر نیاز به دولتی داریم که ادامه دهنده مکتب سردار سلیمانی باشد، افزود: در چهار دهه گذشته در دولت های مختلف آزمون خطا دادیم و باید زمینه روی کار آمدن دولت انقلابی و مکتبی را به وجود بیاوریم و عده ای متاسفانه چند روز و هفته مانده به انتخابات احساس تکلیف می کنند و برای نظام هزینه تراشی می کنند.

امام جمعه خوی اضافه کرد: دولت آینده باید به شعار مذاکره با آمریکا پایان داده و آن را دفن کند و البته آمریکایی ها مدام مذاکره را بر سر زبان ها نگه می دارند تا در دولت بعدی زمینه سازی کنند.

وی گفت: برخی افراد در ظاهرا وجیه الملة هستند، اما در باطن ضد دین و ضد ملت هستند بودجه های بیت المال را در مسائل مختلف هزینه می کنند، اما برای مسائل دینی که می رسد با کمبود بودجه مواجه می شوند.

حجت الاسلام شکوری در پایان تصریح کرد: برای اعتلای هدف حاج قاسم باید نیروهای آمریکایی از منطقه اخراج شوند و این مسئله هم با همت مردمی ممکن است.
 


 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha