جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
منصور غلامی، وزیر علوم

حوزه/ وزیر علوم به مناسبت تدفین ۲ شهید گمنام در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی و منابع طبیعی دانشگاه سمنان واقع در شهرستان مهدی‌شهر گفت: بی گمان یاد و نام شهیدان بر تارک تاریخ حیات انسانیت جاودان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به مناسبت تدفین ۲ شهید گمنام در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی و منابع طبیعی دانشگاه سمنان واقع در شهرستان مهدی‌شهر، پیامی صادر کرد که دکتر نصیری رئیس دانشگاه سمنان آن را در این مراسم قرائت کرد .

متن پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به این شرح است:

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

«در میان مومنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده اند ؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند و بعضی دیگر در انتظارند ؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.»

درود و سلام بر روان پاک عزیزانی که بر عهد خود ماندند و با نثار جان خود الگویی جاودانه برای پویندگان مسیر الهی شدند.

برگزاری مراسم تشییع و تدفین شهیدان عزیز در دانشگاه سمنان تقارن مبارک و میمونی با ایام سوگواری دخت پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و اولین سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی دارد ؛ که خود امر مبارکی است ؛ این ایام را گرامی می دارم، بی گمان یاد و نام شهیدان بر تارک تاریخ حیات انسانیت جاودان است؛سیره و آموزه های آنان رهنمای انسان های مومن و آزاده بوده و خواهد بود .شهیدان با رشادت های خود برگ زرینی در تاریخ همیشه جاودان ایران رقم زدند و چراغی پیش پای همه عاشقان راه حق و حقیقت نهادند.

پیشرفت و تعالی یک کشور در وجود و تقویت انسجام ، وفاق ملی ، روحیه فداکاری و ایثار است.

جامعه فاقد روحیه ایثار ، فداکاری و از جان گذشتگی، جامعه ای است فاقد روح و گرمای اجتماعی، شهیدان با گذشت و مایه گذاشتن از جان عزیز خود همواره طراوت آفرین بوده اند.

شهیدان با دل استوار از ایمان و توکل به پروردگار در برابر تمام لشکر آرایی و ماشین نظامی دشمن استقامت ورزیدند، قلبشان نلرزید، اراده شان سست نشد و تردید در آنها راه پیدا نکرد، مظلومانه ولی مقتدرانه به فیض شهادت نائل شدند.

درود و سلام خداوند بر روان و ارواح پاک و طیبه آنها باد، وظیفه خود می دانم در کمال احترام، سلام و درود فراوان برای مادران، پدران و دیگر بستگان شهیدان عزیز؛ به ویژه شهیدانی که امروز تشییع و تدفین می شوند داشته باشم که چنین فرزندانی را در دامان خود پرورانده و در غیاب آنها صبر و بردباری را آزمودند. خداوند نگهدارتان و عزتتان مستدام.

منصور غلامی

وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha