جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علی زارع مهرانی

حوزه/ «روشنگری» اولین و مهمترین کار مقابله با دشمن است و باید به وعده های الهی امیدوار بود و دیگران را امیدوار کرد،چرا که وعده خداوند حق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در هرمزگان، علی زارع مهرانی صبح امروز در نشست تخصصی «نفوذ» با محوریت ترور سردار سلیمانی که با حضور طلاب مؤسسه آموزش عالی فاطمه معصومه (س) بندرعباس برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) و سالگرد شهادت سردار سلیمانی، بیان کرد:  سردار شهید سلیمانی علاوه بر ولایت مدار بودن، ولایت افزا نیز بودند؛ چنانچه در زمان پیامبر و حضرت علی(علیهم السلام) افرادی مانند حمزه، جعفر بن ابی طالب، عمار، یاسر و ... دارای این ویژگی بودند.

وی با قرائت آیه«مِّنَ الَّذِینَ هَادُواْ یحُرِّفُونَ الْکلَمَ عَن مَّوَاضِعِه» اذعان کرد: دشمن از راه تحریف، درصدد نفوذ بوده، چنانچه قرآن کریم نیز از تحریف یاد کرده و از جمله کسانی که به مسأله تحریف دامن زده یهودیان بودند.

 زارع مهرانی سه نوع هدف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را از اهداف دشمن درمسئله تحریف خواند و گفت: ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی از اهداف کوتاه مدت دشمن، ایجاد ناامیدی و بی اعتمادی مردم  نسبت به انقلاب و مخدوش کردن الگوی حکومت اسلامی در نگاه مردم، هدف میان مدت دشمن و  مجبور کردن نظام اسلامی به تغییر رفتار در داخل و خارج از جمله اهداف بلند مدت دشمنان است.

تحلیل‌گر سیاسی دو محور ولایت فقیه و مردم سالاری را از جمله محورهای تحریف دشمن دانست و افزود: دشمن، ولایت فقیه و مناصب وی را دیکتاتوری نشان داده و بر عدم نقش مردم در نظام جمهوری اسلامی تأکید کرد و از این طریق خواهان ایجاد اختلاف در کشور است.

وی، مقابله با ناامیدی را یکی از راهکارهای تبیین و روشنگری دانست و اظهار کرد: «روشنگری» اولین و مهمترین کار مقابله با دشمن است و باید به وعده های الهی امیدوار بود و دیگران را امیدوار کرد، چرا که وعده خداوند حق است.

 زارع مهرانی، دومین راهکار را تبیین واقع بینی، آرمانگرایی و دستاوردهای ۴۰ ساله آرمان بلند انقلاب خواند و گفت: واقع بینی و آرمانگرایی را باید برای دیگران تبیین کرد، چرا که آرمان بلند انقلاب مهدویت است، همچنین دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب را باید بازگو و ریشه مشکلات داخل و خارج را برای مردم تبیین کرد.

کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر سخن شهید سلیمانی «مراقب اصول باشیم، اصول یعنی ولی فقیه خصوصا این حکیم فرزانه...»، گفت: موفقیت در تبیین گری و روشنگری پایه نظام را محکم تر می کند.

وی در پایان ارادت به اهل بیت(علیهم السلام) را از صفات برجسته شهید سلیمانی عنوان کرد و با اشاره به عملیات والفجر۸ اظهار کرد: شب عملیات به دلیل طوفان، برنامه‌ریزی دچار مشکل شد و تنها راه، توسل به اهل بیت(علیهم السلام) بود که همه رزمندگان در گوشه ای از نخلستان ها نشسته و متوسل به حضرت زهرا(سلام الله علیها) شدند و به همین علت است که حاج قاسم در دیدار خانواده شهدا عنایات حضرت زهرا(سلام الله علیها) را در عملیات ها بیان می‌ کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha