یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شهید سردار سلیمانی

حوزه/ کوهکن با بیان این که باید مبانی مکتب حاج قاسم در مدارس تدریس شود، گفت: در مدارس مبانی مکتب قهرمان واقعی و بی نظیر، حاج قاسم سلیمانی به نوجوانان و نسل جدید معرفی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، رقیه کوهکن، امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) سلماس برگزار شد، به مبانی فکری و اعتقادی سردار سلیمانی اشاره کرد و اظهار داشت: نباید نگاه فردی به شهید سلیمانی داشته باشیم، بلکه ایشان مکتبی است که با شهادتش بار دیگر انقلاب را در مسیر خود تقویت کرد و ما نیز می‌توانیم آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و امام را در شهید سلیمانی برای نسل امروز به نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد: حاج قاسم شاگرد مکتب امام خمینی (ره) بود و همان گونه که در مورد زینب کبری (س) می گوییم که اگر نبود واقعه کربلا در آن سرزمین می ماند. سردار سلیمانی مکتبی را از انقلاب اسلامی به همه جهانیان معرفی کرد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) سلماس، جامعیت عقلانی دینی سردار سلیمانی را عامل ماندگاری مکتب ایشان عنوان کرد و گفت: صفای باطن، اخلاص، لطافت روحی، صلابت و حماسه سازی درمیدان های نبرد با دشمن از سردار سلیمانی یک شخصیت جهانی ساخته بود و این سردار رشید به دلیل داشتن عقلانیت و تفکر دینی هیچ وقت از دشمن ترسی در وجود خود راه نداد.

وی افزود: مقاومت و مذاکره سردار سلیمانی بر اساس عقلانیت دینی بود و به یقین دریافته بود که هزینه مقاومت به مراتب کمتر از سازش است و به همین دلیل هم مقابل آمریکایی ها با قدرت در منطقه ایستاد و نیروهای منطقه را بر علیه استکبار جهانی بسیج کرد و موفق شد و ما هم باید در زندگی خود از سردار سلیمانی الگو بگیریم.

کوهکن، ولایت مداری و هم سو بودن با ولایت را از دیگر شاخصه های مکتب حاج قاسم عنوان کرد و بیان داشت: سردار سلیمانی با ولایت مداری و تبعیت از آن شاخصی برای ولایت سننجی بود و امروز ما می توانیم میزان تبعیت مسئولین از فرامین امام انقلاب را را با سردار سلیمانی بسنجیم.

وی اضافه کرد: ممکن است برخی ها صلابت و اخلاص سردار سلیمانی را داشته باشند اما حماسه ساز نبودند و سردار سلیمانی با بصیرت خود دشمن را شناخت و امت اسلامی منطقه را برای کمک به جبهه مقاومت بسیج کرد و ثابت کرد که با وحدت می توان به همه خواسته های اسلامی دست پیدا کرد.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمة الزهرا (س) سلماس، ولایت‌مداری، اخلاص، مقاومت در مقابل دشمنان، و فروتنی و مهربانی نسبت به ضعفا را از ارکان مکتب حاج قاسم عنوان کرد و گفت: اگر حقانیت انقلاب اسلامی فقط در اندازه پیشرفت در داخل کشور محدود می شد برای خیلی ها برزو و ظهور پیدا نمی کرد و  سردار سلیمانی این انقلاب را به معنای واقعی کلمه صادر و در حد جهانی مطرح کرد.

وی با بیان این که باید مبانی مکتب حاج قاسم در مدارس تدریس شود، افزود: در مدارس مبانی مکتب قهرمان واقعی و بی نظیر، حاج قاسم سلیمانی به نوجوانان و نسل جدید معرفی شود و صدا و سیما و تولید کنندگان فیلم و انمیشن هم لازم است در این عرصه ورود کنند و با تولید محتواهای فاخر قهرمان واقعی امت اسلامی را معرفی کنند.

کوهکن در پایان با تصریح بر این که با شهادت سردار سلیمانی راه مقاومت با تربیت نسل های جدید ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: ما این شور و اشتیاق جوانان را برای امتداد مسیر مکتب سلیمانی می بینیم و ادامه مسیر بسیار روشن است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha