جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمود خالقی و حاج قاسم سلیمانی

حوزه/ همنشین رفیق دیرین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، سیدالشهدای مقاومت از خاطرات خود با این سردار شهید مقاومت و مرد میدان می گوید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ، محمود خالقی امروز ۱۵ دی ماه ۱۳۹۹ با حضور در تلویزیون اینترنتی کوثر حوزه های علمیه خواهران با عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، رحلت آیت الله مصباح یزدی، سالگرد شهادت شهیدان سلیمانی و ابومهدی و همچنین چهلمین روز شهادت شهید فخری زاده به بیان خاطرات و سخنانی از یار و رفیق دیرین خود، شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

وی اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی شخصیتی بود که فعالیت های خود را در گمنامی انجام می داد و در ابتدای فرماندهی سپاه قدس نیز این گمنامی کاملا مشهود بود تا جایی که وقتی به برنامه یا سخنرانی دعوت می شد از ایشان با عنوان فرمانده سابق لشکر ۴۱ ثارالله نام می برند و نه فرمانده سپاه قدس و همین امر سبب شد که خداوند به ایشان مقامی عنایت کرد که رأفت و مهربانی ایشان در دل مردم افتاد.

همنشین و رفیق دیرین حاج قاسم و یکی از مدیران حوزه های علمیه خواهران افزود: شهید سلیمانی بسیار اهل مطالعه، نوشتن و اهل فکر بود و اخبار و مسائل مختلف اجتماعی و سیاسی را دنبال می کرد و حتی برخی سریال های تلویزیونی را هم می دید و چندین مرتبه به من فرموده بود وقتی در خودرو قرار دارم، رادیو معارف را گوش می دهم و از این رادیو تعریف و تمجید می کرد.

والفجر ۸؛ اولین آشنایی و دیدار نزدیک با حاج قاسم

وی با بیان این که اولین آشنایی و دیدار نزدیک بنده با حاج قاسم به عملیات والفجر ۸ در سال ۶۴ برمی گردد و رفاقتمان نیز از سال ۶۵ در عملیات کربلای ۴ شروع شد، بیان داشت: برادری مان نیز از سال ۷۱ با عهد اخوتی که در جوار بیت الله الحرام  داشتیم کلید خورد و رفت و آمد خانوادگی ما با این شهید بزرگوار نیز در همان سال هایی که کرمان بودیم شکل گرفت و تا این اواخر ادامه داشت.

آقای خالقی با اشاره به خاطره ای از شهید سلیمانی در کرمان، گفت: کرمان که بودیم، منزل ما در مدرسه علمیه فاطمیه بود و حاج قاسم عزیز زیاد به ما سر می زدند و یک بار که تشریف آورند مدرسه، طلاب برای برگزاری مراسمی فکر کنم جشن ۲۲ بهمن آماده شده بودند و قرار بود بنده در آنجا سخنرانی کنم که ایشان چون بدون اطلاع قبلی آمده بودند، من از ایشان تقاضا کردم که سخنرانی بفرمایند که با اصرار بنده پذیرفتند و برای طلاب سخنرانی کردند.

وی با بیان این مطلب که حاج قاسم حوزه علمیه خواهران را نیز بخشی از حوزه های علمیه و نگاهی جامع به این مسئله داشت، خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار شدیدا معتقد به اسلامی بود که روحانیت ترسیم و بیان می کنند و توجه ایشان به حوزه های علمیه خواهران از این باب که نقش مؤثری در تربیت زنان به عنوان رکن اصلی خانواده و تربیت جامعه دارند، بسیار ویژه بود.

یار و رفیق دیرین حاج قاسم ادامه داد: این شخصیت بزرگوار بسیار علاقه مند به روحانیت و بزرگان حوزه بود و این علاقه اینجا خود را نشان داد که با توجه به این که حاج قاسم یکی از اندوخته هایش برای قیامت جهاد ۴۰ ساله اش بود ولی خدمت علما و مراجع در قم رسید و در قسمتی از کفن خود، امضای این بزرگواران را ثبت کرد تا ایمان، تقوا و ولایتمداری خود را به تأیید برساند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا رفتن حاج قاسم را باور کردید یا خیر، اظهار داشت: ان شاءالله تا بخواهیم باور کنیم خودمان هم از این دنیا برویم.

آقای خالقی با بیان این که هر چقدر مرد خانه در منزل امنیت خاطر داشته باشد به همان اندازه نیز می تواند در مسئولیت های اجتماعی موفق تر عمل کند، تصریح کرد: یک از الطاف بزرگ خدای متعال به حاج قاسم این بودکه یک خانواده همراه، همکار و قابل اعتماد را به ایشان عنایت کرده بود و همین همراهی سبب شد این سردار شهید در کارها و مسئولیت های خود موفق و پیروز باشد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی با تمام وجود باور کرده بود که مربی عالم حضرت رب العالمین همه امور را در نظر دارد، برای همین خودش، همسر و فرزندان و کار و زندگی اش را به خدا سپرده بود و خداوند متعال نیز به خوبی همه اسباب را برای ایشان فراهم کرد تا کارها و مسئولیت هایی که به دست حاج قاسم باید در این عالم اتفاق بیفتد به صورت صحیح و دقیق اجرایی شود.

با شهادت حاج قاسم؛ استادم، برادرم و دوستم را به یکباره از دست دادم

این یار و همنشین شهید سلیمانی با بیان این که من با شهادت حاج قاسم؛ استادم، برادرم و دوستم را به یکباره از دست دادم، گفت: نمی خواهم روز شهادت حاج قاسم را با کربلای سیدالشهدا و عاشورا، روزی که غم انگیزترین روز برای جهان بشریت است مقایسه کنم و قصد مقایسه غیرمعصوم با معصوم را ندارم؛ ولی برای من و دوستداران حاج قاسم که در فراق ایشان و یاران شهیدمان سوختیم و ایام را سپری کردیم، هیچ روزی برای ما ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ روز شهادت حاج قاسم نمی شود.

وی افزود: روز شهادت حاج قاسم و لحظه ای که می خواستیم پیکر مطهر این شهید عزیز را در جایگاه ابدی خود در کنار شهید یوسف الهی عزیز دفن کنیم، تلخ ترین و سنگین ترین روز تاریخ برای بنده و دوستداران حاج قاسم بود و امیدواریم خداوند به خاطر این غم و اندوه هایی که دیدیم، ما را در مسیر بندگی خود کمک و هدایت و دعای خالصانه شهدا را در عالم برزخ نصیبمان کند و از کسانی باشیم که بشارت شهدا را درک می کنیم «...یَستَبشِرونَ بِالَّذینَ لَم یَلحَقوا بِهِم مِن خَلفِهِم أَلّا خَوفٌ عَلَیهِم وَلا هُم یَحزَنونَ».

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha