سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
وصیت نامه سردار سلیمانی ولایت نامه است.

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی بر معرفی مکتب حاج قاسم به جوانان تاکید کرد و گفت: سردار سلیمانی هر آن چه که در زندگی خود از توسل به اهل بیت(ع) و جهاد مخلصانه در راه خدا اتفاق افتاده را به زیبایی به تصویر کشیده است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، وحیده محمدلو، امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، با بیان این که با مراجعه به سخنان و وصیت نامه شهید سلیمانی متوجه خط فکری مکتب ایشان می شویم، اظهار داشت: رهبر انقلاب فرمودند که نباید به حاج قاسم به عنوان یک فرد نگریست بلکه باید او را یک مکتب دانست. لذا باید این مکتب معرفی شود.

وی در ادامه به وصیت نامه سردار سلیمانی پرداخت و گفت: تاکید به اصول دین، تبعیت از قرآن و امامین انقلاب، شکر گزاری از نعمات الهی خصوصا به دلیل وجود انقلاب اسلامی، تاثیر همنشینی با بندگان صالح و نقش پدر و مادر در تربیت دینی انسان ها از مهم ترین ابعاد وصیت نامه شهید سلیمانی است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گریه بر اهل بیت(ع)، جهاد در راه خدا و خلوت با خدای متعال را از دیگر فرازهای وصیت نامه سردار سلمانی دانست و ادامه داد: سردار سلیمانی هر آنچه که در زندگی خود از توسل به اهل بیت(ع) و جهاد مخلصانه در راه خدا اتفاق افتاده را به زیبایی به تصویر کشده است.

وی در ادامه توصیه به حفظ نظام و جمهوری اسلامی و خیمه ولایت فقیه و مراقبت از آن را فرازهای دیگر وصیت نامه سردار سلیمانی دانست و اضافه کرد: سردار سلیمانی شهدا را محور عزت و کرامت در همه زمان ها می دانستند و به همه توصیه می کردند که نام فرزندان خود را با اسامی شهدا مزین و آن ها را با مرام و راه شهیدان آشنا کنید.

محمدلو تاکید کرد: سردار سلیمانی سیاسیون را به رفتارهای همراه با اخلاق دعوت می کرد و در وصیت نامه خود از آن ها خواست تا ضمن پایبندی به اصول انقلاب مصالح انقلاب و مردم را قربانی اهداف خود نکنند.

وی اضافه کرد: اشک ریختن بر اهل بیت(ع)، ولایت مداری، معنویت دینی، اخلاص در عمل، جهاد در راه خدا، بصیرت، انقلابی گری، شجاعت، مدیریت در بحران ها و حوادث، همراهی با مردم، ساده زیستی، مهربانی و عطوفت، استکتبار ستیزی و عدم ترس از دشمن، فراجناحی بودن، زمان شناسی، عقلانیت، عمل به تکلیف، وفای به عهد از مهم ترین اوصاف و ویژگی های سردار سلیمانی بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha