جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهید سردار سلیمانی

حوزه/ الماسی گفت: امروز باید تلاش کنیم در حوزه و دانشگاه ها امثال حاج قاسم سلیمانی ها تربیت شوند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، خانم صغری الماسی، در مراسمی که امروز به صورت مجازی و به همت مدارس علمیه الزهرا (س) شاهین دژ و ارومیه برگزار شد، با بیان این که ابعاد شخصیتی حاج قاسم سلیمانی در آینده بیشتر نمایان خواهد شد، اظهار داشت: اندیشه سردار سلیمانی زنده است و همچون ستونی مملکت را حفظ کرده است و زمانی می توانیم پیرو راهش باشیم که هم چون او برای این هدف مقدس عرق جبین ریخته باشیم.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب از حاج قاسم به عنصر جهادی نام بردند و فرمودند؛ حاج قاسم تربیت شده مکتب امام خمینی(ره) و چهره بین المللی مقاومت، به تأسی از پیامبر گرامی صلی الله علیه و آله مردی جهانی بود و امروز باید تلاش کنیم در حوزه و دانشگاه ها امثال حاج قاسم سلیمانی ها تربیت شوند.

کارشناس فرهنگی افزود: برای تربیت حاج قاسم سلیمانی ها باید دو ویژگی جهادی و شخصیت جهانی بودن توجه کنیم متاسفانه در طی سالهای گذشته در کشور افراد بر رأس کار آمدند که توانایی شناخت دشمن واقعی را نداشتند و وقتی در گفتمان انقلاب و مقاومت حرف از جهانی شدن انقلاب می زنیم آن ها خیال می کنند معنایش تسلط به زبان انگلیسی است، در حالی که باید بر اساس فرهنگ هر کشوری انقلاب و مقاومت به آن صادر شود و بر این اساس معادلات سیاسی خود را تنظیم کنیم.

وی افزود: حاج قاسم سلیمانی با وجود داشتن شخصیتی کاملاً نظامی در سیاست بسیار بیشتر از کسانی که ادعای سیاست می کنند قدرتمند بود. سید حسن نصرالله عنوان می کند که برای کمک روسیه و دولت این کشور به سوریه سردار سلیمانی به مسکو سفر کرد و پوتین رئیس جمهور این کشور را برای کمک به جبهه مقاومت قانع کرد و معنای حرف زدن به زبان دنیا این است.

 الماسی با بیان این که محبوبیت سردار سلیمانی محدود به ایران نیست، بلکه در همه اقصی نقاط دنیا محبوبیت دارد و در دل دشمنان اسلام ایجاد ترس کرده بود، تصریح کرد: حاج قاسم بر قلب ها حکومت می کرد و در تشییع جنازه او دیدیم که همه اقشار مردم با تفکراتی متفاوت به میدان آمدند و با این سردار وداع کردند.

کارشناس فرهنگی افزود: باید برای حفظ امانت انقلاب اسلامی که با خون حاج قاسم ها استوار ایستاده و مانده، از آبروهایمان مایه بگذاریم.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    0 0
    خداوند برعلودرجاتشان بیفزاید