جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی به صفات بسیاری مزین بودند که این صفات ایشان را در جایگاه ویژه ای قرار داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، امروز در مراسم گرامیداشت شهید سلیمانی که تحت عنوان «مردمیدان» با حضور مسئولان استانی، در دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی به صفات بسیاری مزین بودند که این صفات ایشان را در جایگاه ویژه ای قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در کردستان به صفات شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: حضور مداوم در عرصه جهاد، بصیرت، توجه ویژه به اخلاقیات، روحیه سلحشوری و جنگندگی، عشق به وطن و آبادانی، نبوغ نظامی، فرامرزی بودن؛ هفت ویژگی و صفت بارز سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که او را از سایرین متمایز می نماید.

این استاد حوزه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه هنر به ویژه شعر اظهار داشت: شعر سرودن یکی الطاف الهی است که خداوند به برخی از افراد عطا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی ادامه داد: با این وجود برخی قدر این استعداد را نمی دانند و شعر و سرودهای خود را به صورت پیش پا افتاده هزینه می کنند، ولی عده ای دیگر به خوبی قدردان این نعمت الهی هستند و از آن استفاده می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره در جلسات و محافل شعری که با حضور شاعران برگزار می شود بر اهمیت و ارزشمند بودن بار معنایی شعر تاکید داشته و دارند.

در ادامه این نشست، رئیس حوزه هنری استان کردستان به برخی از برنامه های سالگرد شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و اظهار داشت: تولید نماهنگ "یل میدان" با شعری از غلامرضا کافی و موسیقی محمد امامی و "موشن گرافی" بازخوانی حضور حاج قاسم سلیمانی در اربیل به درخواست مسعود بارزانی و جلوگیری از سقوط این شهر به دست داعش از جمله‌ برنامه‌های این ایام بود.

امین مرادی ادامه داد: تولید پرفورمنس نمایشی "کهنه سرباز" به طراحی و کارگردانی "یونس صحرارو در قروه، تولید ۲۵ اثر کارتون و کاریکاتور از ۱۵ هنرمند کارتونیست عضو خانه کارتون و کاریکاتور حوزه هنری با موضوع "تروریسم دولتی"، مشارکت در ساخت مستند"فرمانده" به کارگردانی "مهرداد یوسفی"، تولید تابلوهای نقاشی و مینیاتوری با موضوع شهید سلیمانی از دیگر برنامه‌هایی است که در کردستان برگزار شد.

براساس این گزارش، در این مراسم از کتاب «سرودهای بی تکرار» اثر نویسنده سنندجی «شیلان اویهنگی» که به موضوع خاطرات شاعران انقلابی این خطه پرداخته است، رونمایی شد.

همچنین برخی از شاعران حاضر در این نشست سروده های خود را در وصف شهید حاج قاسم سلیمانی قرائت کردند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha