جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی

حوزه/نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: فقه شافعی در تاریخ، حدیث، رجال و تصوف نگاه ملایمی داشته است که این تمایلات خود زمینه ساز تقریب بین شیعه و مذهب شافعی می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی امروز در همایش «شافعیان در گستره تمدن ایران اسلامی» اظهار داشت: در این همایش سه موضوع شافعیان، ایران و اسلام مطرح است و در این میان علمایی از پیروان مکتب شافعی همانند مسلم بخاری را داریم که تاثیرات بسیاری در تاریخ ایران اسلامی داشته اند. همچنین در شهر سمنان، علاءالدوله سمنانی را داریم که او نیز در این حوزه تاثیرات خود را داشته است.

نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار کرد: بین عقاید شافعیان و شیعیان قرابت و نزدیکی بسیاری وجود دارد و همین امر باعث شده است که بسیاری از آنها در بیشتر زمان‌ها شیعه معرفی شوند.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: فقه شافعی در تاریخ، حدیث، رجال و تصوف نگاه ملایمی داشته است که این تمایلات خود زمینه ساز تقریب بین شیعه و مذهب شافعی می گردد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: باید نگاه ما در بحث دین، نگاهی وحدت بخش و منسجم باشد، زیرا انسجام و وحدت نیاز ضروری کنونی امت اسلام است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha