جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کمیته امداد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: خوشبختانه استان کردستان در بحث کارآفرینی از ظرفیت های خاصی برخوردار است، لذا باید متولیان امور در کمیته امداد امام (ره) توجه و اولویت خود را بر روی مسئله کارآفرینی متمرکز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، امروز در جلسه شورای مدیران کمیته امداد امام (ره) استان کردستان اظهار داشت: ریشه و بنیان کمیته امداد امام (ره) از بستر جامعه برخاسته است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد:  با توجه به اینکه انقلاب ما انقلاب مستضعفان است، در کمک ها و یاری هایی که توسط کمیته امداد صورت می گیرد منزلت و شأن خانواده های تحت پوشش حفظ شود.

این استاد حوزوی افزود: مسئله ای که بارها در اینگونه جلسات مطرح شده است، موضوع آموزش و کارآفرینی برای مستمری بگیران کمیته امداد است، باید شرایط لازم برای فراگیری حرفه های مورد نیاز این افراد مهیا شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: خوشبختانه استان کردستان در بحث کارآفرینی از ظرفیت های خاصی برخوردار است، لذا باید متولیان امور در کمیته امداد امام (ره) توجه و اولویت خود را بر روی مسئله کارآفرینی متمرکز کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: باید با آموزش های لازم و البته کاربردی مستمری بگیران را به تدریج وارد عرصه کار و بازار کرد، زیرا با تحقق این مهم در زمینه اشتغال تاثیرگذار بوده ایم و هم اینکه بخش اعظمی از بار مالی این نهاد کم می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی اظهار کرد: مسئله دیگری که باید مطرح کنیم، بحث زکات است، خوشبختانه کردستان در مسئله زکات از استان های پیشرو در کشور می باشد، بنابراین باید بخشی از زکات جمع آوری شده را به محرومان اختصاص دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: امیدواریمنهادهای حمایتی همانند کمیته امداد، بهزیستی و... در بحث کاهش محرومیت ها در سطح استان کردستان عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

براساس این گزارش، طبق آخرین آمار 73 هزار و 499 خانواده در سطح استان کردستان از خدمات حمایتی کمیته امداد (ره) استفاده می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha