جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پور ذهبی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی با اشاره به اینکه روحانیون باید گره‌گشای مردم باشند، گفت: کسی که لباس روحانیت بر تن دارد، مسئولیت های بسیار سنگینی بر عهده دارد و باید گره گشای مشکلات مردم و جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی امروز در دیدار با ائمه جمعه استان کردستان اظهار داشت: هدف اصلی ما در استان کردستان ایجاد تحول و نقش آفرینی برای توسعه این خطه می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی اولین ماموریتی که به اینجانب دادند، تکریم علمای اهل سنت و تشیع بود، زیرا برای ما روحانی شیعه و سنی هیچ تفاوتی با هم ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امیدوارم که این جلسه خروجی خوبی برای وضعیت کنونی استان داشته باشد و برخی از مشکلات این خطه فرهنگی با مشورت شما حل و فصل شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه افزود: به دنبال این هستیم که دغدغه های روحانیون اهل سنت و تشیع کردستان را رفع کنیم که برای این مهم نیازمند همفکری شما ائمه جمعه هستیم.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: تبیین مسائل دینی و اعتقادی، تبیین مسائل سیاسی و خدمت‌گزاری و غمگساری مردم ۳ وظیفه مشخص و اصلی جامعه روحانیت از دیدگاه مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی با اشاره به اینکه مهارت یکی از لازمه های انجام هر کاری است، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم تحول ایجاد کنیم، باید از مهارت‌های خوبی برخوردار باشیم و این وقتی ظهور می‌کند که در منطقه خود مرجع باشیم.

وی در ادامه به برخی از ویژگی روحانیون به ویژه امامان جمعه اشاره کرد و بیان داشت: مردمی بودن و با مردم بودن باید دو ویژگی بارز ائمه جمعه در سراسر کشور باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: مسئله دیگری که در این روزها درباره آن نشست ها و رایزنی هایی صورت گرفته است، استفاده از پتانسیل روحانیون از تریبون صداوسیما و رسانه ملی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی با اشاره به اینکه روحانیون باید گره‌گشای مردم باشند، گفت: کسی که لباس روحانیت بر تن دارد، مسئولیت های بسیار سنگینی بر عهده دارد و باید گره گشای مشکلات مردم و جامعه باشد.

این استاد حوزوی در پایان با اشاره به ضرورت تشکیل بانک اطلاعات جامع روحانیون کردستان، گفت: تشکیل کمیته‌های ۳ نفره در شهرستان‌ها با عضویت امام جمعه، مدیر مرکز و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برای تشکیل بانک اطلاعاتی کامل از روحانیون سطح استان شامل توان، ظرفیت، میزان تاثیرگذاری و تلاش و همچنین مشکلات آنان ضروری است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha