جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی

حوزه/نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: اگر در ادارات رضایت مردم تأمین شود، حتی اگر نتوانیم خدمتی ارائه کنیم و کار ارباب رجوع را برآورده نکنیم، همین که برایشان وقت بگذاریم موجب اعتماد جامعه به نظام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، امروز در شورای اداری و شورای فرهنگ‌ عمومی شهرستان کامیاران اظهار کرد: امروز بحث این دولت و آن دولت نیست، بلکه مهم‌ترین موضوع اصل نظام است و به بیان مقام معظم رهبری این دسته‌بندی‌ها دیگر معنایی ندارد.

وی افزود: اگر ما اهل ایران باشیم که هستیم و تعلق به خاک و دین در صدر همه مسائل داشته باشیم، هیچ وقت خواهان اختلال و زمین خوردن کشور نیستیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: مردم شهرستان کامیاران ۴۱۷ شهید تقدیم انقلاب کرده که نشان می‌دهد که یک اعتقاد وجود داشته که به آن حمله شده است.

وی افزود: این آمار نشان می‌دهد که یک تهدید جدی به نظام وجود داشته و این شهدا در راه دفاع از نظام و انقلاب به پاخاسته و شهید شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه بالاترین کار امروز خدمتگزاری با دلسوزی و مهربانی است، گفت: جلب رضایت مردم و ایجاد رضایتمندی دیگر اصل مهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی تصریح کرد: اگر در ادارات رضایت مردم تأمین شود، حتی اگر نتوانیم خدمتی ارائه کنیم و کار ارباب رجوع را برآورده نکنیم، همین که برایشان وقت بگذاریم موجب اعتماد جامعه به نظام خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در کردستان عنوان کرد: خوش‌استقبال بودن، گشاده رو بودن و ...از نیازهای امروز در بدنه اداری است، مسئولان و کارکنان ادارات باید با چنین رویه‌ای با مردم برخورد کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی افزود: رفتار ما با مردم باید به گونه‌ای باشد که مخاطب از اخلاق و رفتار ما چیزی یاد بگیرد و وزنه دینی آنها افزایش پیدا کند، چرا که نگاه به ما مساوی با نگاه به جلوه نظام و دین است.

وی اضافه کرد: نباید رفتار ما به گونه‌ای باشد که وقتی مردم نگاهمان می‌کنند اعتقادات‌ و اعتمادشان به نظام کم شود باید در رفتار و برخورد با مردم دقت لازم را داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی، عمل‌گرایی و مسئله محوری را مهم‌ترین اصل دانست و عنوان کرد: مشکلاتی که وجود دارد باید با برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از ظرفیت جامعه دانشگاهی زمینه رفع مشکلات از جمله احیای دوباره روستاها و ایجاد زمینه برای مهاجرت معکوس روستائیان را فراهم سازید.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: توسعه علمی در هر نقطه و مکانی موجب رشد و تعالی جامعه می‌شود، وقتی ظرفیت‌های دانشگاهی ایجاد شود دانشجویان جذب می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی اذعان کرد: اقدامات و گام‌های توسعه‌ای باید با توجه به نیاز و ظرفیت‌هایی که هر منطقه دارد، صورت بگیرد، حرکت بدون برنامه و نیازسنجی خروجی لازم را نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: استفاده از ظرفیت‌های گردشگری به ویژه گردشگری دینی با توجه به اعتقادات دینی مردم در این خطه و وجود دو صحابه پیامبر باید با ایجاد ساز و کارهای لازم مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: وجود ۱۶ هزار دانش‌آموز و ۲ هزار کارمند آموزش و پرورش از دیگر ظرفیت‌های بسیار خوب شهرستان کامیاران است که باید از این بستر در حوزه اقدامات و برنامه‌های فرهنگی و غیره بهره گرفته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی تصریح کرد: ایجاد امید و احساس امید در جامعه از نکات بسیار کلیدی است که باید در استان مورد توجه قرار گیرد و در این راستای از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان با استفاده از ظرفیت‌های قابل توجه رسانه‌ای که دارند در مسیر ایجاد ناامیدی در جامعه ما با جدیت تلاش می‌کنند، گفت: مشکلات زیادی در حوزه اقتصادی و تحریم و ... داریم، ولی اعتقادات دینی موجب شده حس امید در جامعه ما بیش از مردم سایر کشورها باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان اذعان کرد: خودباوری و اعتماد به نفس از دیگر نکات مهمی است که باید در جامعه گفتمان‌سازی شود، مشکلات وجود دارد، اما نباید اجازه دهیم این مشکلات یاس، ناامیدی در وجودمان ایجاد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی با تاکید بر  اینکه پرداختن به توانمندی‌ها موجب امیدآفرینی در جامعه می‌شود، اظهار کرد: اشکالات و مشکلات بیان شود، ولی در کنار نقاط ضعف به توانمندی‌های که وجود دارد و دشمنان را به وحشت انداخته تا جای که سرداران و دانشمندان ما را ترور می‌کنند، پرداخته شود.

وی افزود: نوآوری و تعریف کارهای جدید در محیط اداری مورد توجه مسئولان به ویژه متولیان حوزه فرهنگی باشد و از هر فرصتی برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مطالعه استفاده کنید.

نماینده ولی فقیه در کردستان، برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی با نخبگان و افراد صاحب‌نظر را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: این نشست‌ها به پیشبرد اهداف و تصمیمات درست کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha