جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ آغاز مرحله چهارم رزمایش همدلی و احسان در استان کردستان

حوزه/ رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کردستان گفت: در مرحله چهارم رزمایش همدلی و احسان در کردستان ۲۰ هزار بسته معیشتی و ۲۶ هزار بسته بهداشتی در سطح استان توسط گروه های جهادی و انجمن های خیریه توزیع می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، محمد مهدی طالبی، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کردستان امروز در مراسم آغاز مرحله چهارم رزمایش همدلی و احسان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) زمانی که ویروس کرونا در کشور و استان شیوع پیدا کرد، تمام امکاناتش را در اختیار این موضوع قرار داد.

وی افزود: یکی از مباحث ما در این مدت زمان تهیه ماسک بود، که ابتدا برای خرید ماسک اقدام کردیم، ولی با توجه به تحریم ها نتوانستیم ماسک های خریداری شده را که تعدادشان ۵۰ میلیون بود، وارد کشور کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کردستان ادامه داد: بحمدالله از این فرصت همانطوری که شهید قاسم سلیمانی فرمودند که «فرصت هایی که در تهدیدهاست در خود فرصت ها نیست»، توانستیم بزرگترین کارخانه تولید ماسک در کشور با ظرفیت تولید روزانه ۵ میلیون عدد ماسک را تاسیس کنیم.

طالبی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم این ماسک ها را بدون واسطه و با کمترین قیمت در اختیار مردم قرار دهیم، سامانه ای را طراحی کردیم و در بحث تهیه واکسن کرونا نیز این ستاد برنامه های بسیار مهمی انجام داده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کردستان بیان کرد: با همت دانشمندان ایرانی توانستیم که واکسن کرونای ایرانی را در کشور تولید کنیم و ۶ پلتفرم شرکت دارویی به برکت دانشمندان ایرانی به سازمان بهداشت جهانی منعکس کنیم که ۳ پلتفرم مورد تایید قرار گرفت.

طالبی در ادامه افزود: یکی از این پلتفرم ها کد اخلاق گرفت و توانستیم که تست انسانی را شروع کنیم و ابتدا توسط دختر  ریاست ستاد و اعضای ارشد ستاد تست شد که با موفقیت صورت گرفت، لذا امیدواریم که هرچه سریعتر وارد فاز تولید انبوه واکسن داخلی کرونا شویم.

این مقام مسئول در ادامه افزود: ما از ابتدای شروع کرونا، بالغ بر ۳ رزمایش همدلی و احسان در کردستان انجام داده ایم. در رزمایش اول ۲۰ هزار بسته معیشتی را در ماه رمضان در بین اقشار آسیب پذیر توزیع کردیم. در مرحله دوم، ۴۰ هزار بسته پروتئینی بین خانواده های آسیب دیده از کرونا توسط نیروهای جهادی توزیع گردید.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کردستان گفت: با کمک سازمان تبلیغات اسلامی و هیئت های مذهبی بیش از ۸۰ هزار پرس غذا طبخ و در سطح استان کردستان توزیع کردیم.

طالبی ادامه داد: در مرحله سوم رزمایش بحث توزیع ۲۱ هزار بسته لوازم التحریر را داشتیم که ۱۴ هزار و ۸۸۰ بسته در اختیار کمیته امداد (ره) استان برای توزیع بین دانش آموزان نیازمند قرار گرفت.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان کردستان اظهار کرد: امروز هم مرحله چهارم رزمایش همدلی و احسان در سطح استان کردستان آغاز می شود. در این مرحله ۲۰ هزار بسته معیشتی و ۲۶ هزار بسته بهداشتی در سطح استان  توسط گروه های جهادی و خیریه توزیع می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha