سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حسین الهی نژاد

حوزه/ حرکت شهید سلیمانی در تراز اندیشه بالنده و مبتنی بر انتظار و مهدویت بوده است و به همین دلیل، مقام معظم رهبری فرمودند که به سردار سلیمانی به عنوان مکتب بنگرید.

به گزارش خبرگزاری حوزه ، حجت الاسلام والمسلمین الهی نژاد در هم اندیشی «مقاومتِ امت محور» که به مناسبت سالگرد شهدای مقاومت و به همت پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: حرکت شهید سلیمانی در تراز اندیشه بالنده و مبتنی بر انتظار و مهدویت بوده است و به همین دلیل، مقام معظم رهبری فرمودند که به سردار سلیمانی به عنوان مکتب بنگرید.

رئیس پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از مهمترین شاخصه های سردار سلیمانی را انقلابی گری، ولایتمداری، استکبارستیزی، ایثارگری، دین مداری، شجاعت، اخلاص، ایمان و اخلاق و شاخصه انتظار و مقاومت عنوان کرد.

این محقق با بیان این که مکتب شهید سلیمانی با این شاخصه ها، الگو گرفته از مکتب امامین انقلاب است، تصریح کرد: شهید سلیمانی خودش را سرباز این مکتب و ولایت فقیه می دانست.

وی با بیان اینکه انتظار واقعی انتظار مثبت و عملی همراه با مقاومت و صبر است، افزود: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که انتظار فرج با صبر، عبادت است؛ انتظار واقعی، حرکت آفرین و جنبش خیز و سازنده است و انسان را به سوی آمادگی فردی و اجتماعی به پیش می برد؛ انتظار امامین انقلاب و شهدایی چون سردار سلیمانی در همین راستای انتظار مثبت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha