پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
صفایی

حوزه/ امام جمعه بوشهر با اشاره به نقش پیشگیری در جلوگیری از وقوع حوادث غیرمترقبه، بر ضرورت طراحی نقشه آمایشی مناطق در معرض آسیب استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، بعدازظهر امروز در نشست بررسی آخرین وضعیت اقدامات صورت گرفته در حادثه سیل اخیر استان بوشهر و رسیدگی به مسائل و مشکلات این مناطق، ضمن تشکر از تلاش های صورت در زمینه، اظهار داشت: با تلاش‌های انجام گرفته در حادثه سیل اخیر، شرایط خوبی در استان رقم خورد و بحران کنترل و مهار شد.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: استان بوشهر در این بحران شاید از معدود استان هایی بود که در عرض چند روز توانست فضای تخریب و آسیب را مدیریت کند و الان در مقام ترمیم آسیب ها هستیم و این محصول تلاش و کوشش شما عزیزان است.

وی افزود: در همان ساعات اولیه حادثه سیل، قرارگاهی تشکیل شد و دولت، بنیاد مسکن، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، سپاه، بسیج و گروه های جهادی و مردمی همگی پای کار آمدند و بحران را مدیریت کردند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در شرایط کنونی نیازمند یک سری اقدامات مشترک جامع هستیم، افزود: در این زمینه لازم است اقدامات همه نهادها، دستگاه ها و گروه های جهادی هم‌پوشانی شود و کارهای بزرگی در این رابطه صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، شیوه ترمیم آسیب ها در شرایط کنونی را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: در این عرصه لازم است یک سازماندهی صورت گیرد و تحت اشراف این قرارگاه مشخص شود که خدمات عمرانی مناطق سیل زده هر کدام توسط کدام نهاد و دستگاه و یا گروه های جهادی انجام گیرد و کالاهایی که قرار است به دست نیازمندان برسد چگونه توزیع و تقسیم بندی شود.

وی با اشاره به نقش پیشگیری در جلوگیری از وقوع حوادث غیرمترقبه و با بیان اینکه نقشه آمایشی مناطق در معرض آسیب استان بوشهر طراحی شود، تأکید کرد: نهضت پیشگیری از وقوع حوادث غیرمترقبه و کاهش خسارات و آسیب ها در بحران ها ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: در زمان وقوع حوادث غیرمترقبه باید آمادگی لازم وجود داشته باشد و هر فرمانداری به عنوان متصدی امر هر شهرستان، تمام تمهیدات مدیریت کار را در دست داشته باشد.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: مسئولان و فرمانداری ها تمام ابزار و افراد مورد نیاز و قرارگاه مدیریت بحران در هر منطقه را شناسایی کنند تا در موقع ایجاد بحران بتوانند در سریع ترین زمان ممکن وارد عمل شوند و حادثه را مدیریت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با اشاره به تأمین منابع و مدیریت جبران خسارات، بیان کرد: در زمان وقوع حوادث، برخی خسارات جنبه شخصی و مردمی و برخی جنبه عمرانی و شهری دارد که لازم است در زمان بروز حوادث این آسیب ها سریعاً شناسایی و تعیین تکلیف شوند و در اسرع وقت جهت رفع آنها اقدام شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تأکید کرد: برخی منازل مردم در مناطق سیل زده استان بوشهر دچار آسیب های جدی شده که در این رابطه باید به صورت جهادی عمل و این مشکل حل شود.
 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha