پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
جلسه

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، طلاق‌های عاطفی و طلاق‌های ثبتی را نگران کننده دانست و گفت: ازدواج بدون عقلانیت و عدم پشتیبانی خانواده‌ها منجر به مشکلات و طلاق‌ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری "حوزه" از یاسوج، حجت‌الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی، در نشست بررسی طرح کاهش طلاق که بامحوریت حوزه‌ های علمیه خواهران کشور قرار است در ۵ استان برگزار شود، گفت: آسیب‌ها در حوزه خانواده روز به روز بیشتر می‌شود و طلاق‌های عاطفی و طلاق‌های ثبتی که اتفاق می‌افتد بسیار نگران کننده است، لذا اجرای این طرح لازم و ضروری است.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: درصد طلاق در مرکز کشور خیلی زیاد است و در مناطق عشیره‌ای کم است، اما همین کم هم زیاد است و اگر اجازه دهیم همین طور پیش برود بنیان خانواده در ایران متلاشی می‌شود و این همان چیزی است که غرب و دشمن اسلام و عفت و معنویت است.
وی افزود: طلاق، فشارهای روحی و روانی، ناهنجاری‌های اجتماعی، بزهکاری اجتماعی و فرزند طلاق بودن را به همراه دارد و اینکه در آیات و روایات آمده که وقتی طلاقی شکل می‌گیرد عرش خدا به لرزه در می‌آید، به دلیل همین پیامدهای شوم است که باید چاره‌اندیشی کنیم.
امام جمعه یاسوج با اشاره به عوامل متعدد تاثیرگذار در طلاق، گفت: ازدواج بدون عقلانیت و عدم پشتیبانی خانواده‌ها منجر به مشکلات و طلاق‌ می‌شود، لذا تلاش شود زندگی‌ها به سمت مهر و محبت سوق داده شود.
وی در پایان با تاکید مجدد بر تلاش دشمن برای آسیب زدن به کانون خانه و خانواده، خاطرنشان کرد: خطر واقعا جدی است به همین دلیل ورود خواهران حوزه علمیه به این موضوع کاملا احساس می‌شود که با اطلاعات و آموزش لازم حضور پیدا کنند.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    باید نوشته میشد که عامل ۹۰ درصد طلاقها خانواده ها هستن بالاخص خانواده ی شوهر که فکر میکنن همه ی کاره ی زندگی پسرشون و عروسشون هستن میخان سر تو همه چی کنن