جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
image-20210104183908-3.jpeg

حوزه/ رجوع به قرآن یکی از بهترین راه های تحلیل اقتدار سردار سلیمانی است. در قرآن فردی که از حقانیت برخوردار است، امام حق شناخته می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدی، در هم اندیشی «مقاومتِ امت محور» که به مناسبت سالگرد شهدای مقاومت و به همت پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه وجود شخصیت های مقتدر مهمترین عامل اقتدار امت به حساب می آید، اظهار داشت: سه مؤلفه اساسی در قدرت یعنی عامل، تابع قدرت و هدف قدرت است؛ عامل قدرت فرد یا افراد مقتدر است، تابع قدرت هم افراد یا نهادهای تحت تأثیر و هدف قدرت اهدافی است که عامل نسبت به تابع دنبال می کند.

رئیس دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی رجوع به قرآن را یکی از بهترین راه های تحلیل اقتدار سردار سلیمانی دانست و گفت: در قرآن فردی که از حقانیت برخوردار است، امام حق شناخته می شود که عدالت، ایمان، دانایی و توانایی، تحمل و خویشتن‌داری و امانتداری به عنوان مهمترین ویژگی های عامل قدرت از منظر قرآن است. 

این محقق تصریح کرد: از منطق قرآن اگر فردی دارای این ویژگی ها باشد، می تواند در دیگران اثرگذار باشد و قدرتش را اعمال کند؛ قرآن با مفهوم اطاعت، شاخص مشروعیت اعمال قدرت را به رسمیت شناخته است؛ سردار سلیمانی هم فراتر از مرزهای ایران، در کل امت اسلامی و حتی فراتر، این نفوذ را نشان می دهد؛ او با ارائه منطق قوی، بر افراد و شخصیت های گوناگون مؤثر بود.

وی افزود: تأثیرگذاری برای برقراری امنیت، عدالت، تحقق اراده الهی و شریعت و هدایتگری، جزء اهداف قدرت از منظر قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین میراحمدی اظهار داشت: اگر اقتدار به عنوان شرط اساسی مقاومت است، می توان از قرآن به این پرسش پاسخ داد که چرا این شخصیت ها از چنین اقتداری برخوردار می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha