پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خانم دکتر خدیجه جلالی

حوزه/ مدیر مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر تهران گفت: تربیت شاگردان ممتاز در علوم اسلامی و انسانی از برکات ماندگار آیت الله مصباح یزدی است.

دکتر خدیجه جلالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،با اشاره به پیشگامی مرحوم آیت الله مصباح یزدی در زمینه تحول در متون علمی حوزه های علمیه اظهار داشت: ایشان حقیقتاً در زمینه تحول در علوم انسانی و پیشبرد مباحث علمی بسیار تأثیرگذار و پیشگام بودند و از جمله برکات این عالم بزرگ، تربیت شاگردان ممتاز و خبره در عرصه های گوناگون علوم اسلامی و انسانی است.

وی افزود: مرحوم آیت الله مصباح یزدی همچنین در تبیین مباحث علمی، رویکرد اخلاق مدارانه و عقلانیت دقیق توأم با حریت و انصاف را در پیش می گرفتند و این موضوع به خصوص در اندیشه دینی ایشان بسیار برجسته و متبلور بود، به طوری که به دور از جمود و خودخواهی و خودپسندی و بر اساس آزاداندیشی واقعی رفتار می کردند.

استاد حوزه علمیه خواهران همچنین گفت: یکی از دغدغه های اصلی مرحوم آیت الله مصباح، ایجاد و تقویت فضای نخبگانی در حوزه و تقویت رویکرد نقد علمی بود به طوری که برای جامعه و حاکمیت بر مدار تولید فکر و آزاداندیشی، حرف های تازه و بسیار مهمی داشتند.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری نیز در راستای بحث تولید علم و نشر اندیشه دینی بر این موضوع تأکید داشته و دارند که ما در بیدار کردن جامعه و ایجاد زمینه هدایت افراد نیاز به عقل جمعی داریم و این که بر مشاوره و مناظره و تقویت فضای علمی تأکید شود.

جلالی ادامه داد: آیت الله مصباح یزدی خود حقیقتاً این گونه بودند و در تولید نظر و بیان مباحث علمی، نکات بسیار مهم و دقیقی ارایه می کردند که با روش عملی و معقول همراه بود.

وی بیان داشت: ایشان از عقل نظری و عملی برای نظریه سازی استفاده کرده و این روش ایشان باعث شد که شاگردان بسیار موفقی که دارای اندیشه خلاق و اجتهادی هستند با ایده هایی در چارچوب منطق و اخلاق، رشد و نمو داشته و در جامعه اسلامی، منشأ آثار و برکاتی باشند.

مدیر مجتمع آموزش علوم اسلامی کوثر در خاتمه گفت: اندیشه متعالی آیت الله مصباح زمینه ساز تحول در علوم انسانی و اسلامی شد و البته باید این جریان مبارک از سوی شاگردان ایشان و نخبگان جامعه به خوبی طی شود تا ما بتوانیم بر اساس گنجینه های علمی و حوزوی خود به سوالات و نیازهای روز جامعه به درستی پاسخگو باشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سلیمه ستار IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵
    0 0
    ‌با سلام مایلم در دوره سطح ۲ شرکت کنم. لطفا راهنمایی کنید.