سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دیدار روستا آزاد با فرزند آیت الله یزدی

حوزه/ معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در دیدار با فرزند مرحوم آیت الله یزدی اظهار داشت: یکی از ویژگی های مهم ایشان ساده زیستی بود و هر زمان که تجملی را در حوزه علمیه می دید، به شدت با آن برخورد می کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد در دیدار با حجت الاسلام عبدالمجید یزدی «فرزند مرحوم آیت الله یزدی» ضمن تسلیت به مناسبت ارتحال آن عزیز، به ویژگی های بارز او در قبل و بعد از انقلاب پرداخت.

در این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد اظهار داشت: سبقت در انقلابی بودن، از ویژگی های برجسته مرحوم آیت الله یزدی می باشد؛ ایشان از اولین افرادی بودند که به یاری امام امت پیوستند، البته بودند افرادی که با کمی تامل و گذشت زمان فرامین حضرت امام (ره) را لبیک گفتند و بعضی ها در اواسط انقلاب راهشان را از حضرت امام(ره) جدا کردند، اما آیت الله یزدی هم در ابتدا انقلابی بودند و هم تا آخر عمر با برکتشان انقلابی ماندند.

وی، ایستادگی و ثبات قدم را از دیگر ویژگی های این عالم برشمرد و گفت: زندان و تبعیدهای مکرر قبل از انقلاب آن مرحوم را خسته و ملول نکرد؛ بعد از انقلاب نیز به طور خستگی ناپذیر فعالیت های انقلابی خود را انجام می داد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی به ساده زیستی علما اشاره و تصریح کرد: آیت الله یزدی به تبعیت از علمای راستین مکتب تشیع و به معنای دقیق کلمه ساده زیست و از تجملات دوری می کردند؛ متأسفانه این ساده زیستی علما در رسانه ها منعکس نشده است.

در ادامه این دیدار، حجت الاسلام یزدی با اشاره به ویژگی های مهم مرحوم آیت الله یزدی اظهار داشت: آیت الله یزدی به محض اینکه موضوعی را تکلیف خود می دانست، بدون فوت وقت به آن عمل می کرد، قبل از انقلاب برای انجام وظایف خود ترس و واهمه ای از زندان و شکنجه نداشت؛ بعد از انقلاب نیز شماتت ها و اذیت های افراد ناآگاه داخلی و دشمنان معاند خارجی نیز خللی در انجام وظایف انقلابی او وارد نکرد.

فرزند آیت الله یزدی خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله یزدی با اهتمام ویژه ای که نسبت به موضوع احترام به مسئولین نظام داشتند اما هرگاه خطایی از آنان سر می زد، با صراحت لهجه و شجاعتی بی نظیر آن خطاها را گوشزد می کرد و از مسئولین می خواست تا با دقت و بصیرت بیشتر به انجام امور محوّله بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha