پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معرفی کتاب

حوزه/ کتاب ارزشمند «پژوهش های بنیادی در معارف و حقوق اسلامی» تالیف حجت الاسلام جعفری نسب رونمایی و وی به عنوان مسئول امور پژوهشی و علمی مجمع نمایندگان طلاب استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج، جلسه مشترکی در دفتر قرارگاه حوزه انقلابی، با حضور حجت الاسلام بهادری نماینده طلاب استان و رئیس شورای گروه های تبلیغی، حجت الاسلام امینی اطهر مسئول قرارگاه حوزه انقلابی و نماینده طلاب استان، حجت الاسلام سید حسین جعفری نسب استاد حوزه،دانشگاه و عضو گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام جعفری نسب ابراز امیدواری کرد این رویکرد انقلابی در میان حوزویان روند بیشتری به خود بگیرد و ارزش های انقلابی بیشتر گسترش یابد.

حجت الاسلام سید حسین جعفری نسب عضو گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست گفت: حوزه علمیه قم، اصلی ترین کانون تبیین مبانی فقهی اسلام در زمان معاصر است. با توجه به نیاز مبرم نظام جمهوری اسلامی به مبانی محکم مبتنی بر مکتب اهل بیت(ع)، یکی از دغدغه ها این است که مجوز رسمی رشته تخصصی مطالعات سیاسی اسلام بالاخص رشته فقه سیاسی در مقطع سطح ۴ برای مراکز تخصصی حوزوی که شرایط را دارند، از سوی مسئولین صادر شود. 

وی افزود: رسمیت بخشیدن به این رشته در سیاستگذاری های حوزه، برای پاسخگویی به مهمترین بُعد اجتماعی اسلام که احکام مربوط به چگونگی اداره جامعه و هدایت امور اجتماعی مردم است نیز لازم می باشد.

 وی گفت: تخصص طلاب در این زمینه موجب می شود تا ضعف تئوریک نظام های اجتماعی با دین، برطرف شود تا شاهد باشیم که دستگاه های اجرایی ما از نظام های مبتنی بر دین مبین اسلام، الگوبرداری کنند. همچنین امید است با صدور مجوز این رشته در مقطع سطح ۴، نیروی های مؤمن انقلابی پرورش یابد و مطالبات مقام معظم رهبری و مراجع عظام، برآورده شود. 

وی عنوان کرد: امیدواریم دانش پژوهان حوزوی در مقطع سطح ۴، آمادگی پیدا کنند تا به صورت اجتهادی، برای نظام اسلامی، نیازهای بُعد اسلامی نظام و حکومت را مبناسازی کنند و در تعامل با دانشگاهیان تبیین و آماده سازی کرده و در جامعه به کار گرفته شود تا با انجام این وظیفه، انتظار مقام معظم رهبری از ما طلاب و حوزویان  برآورده شود.

حجت الاسلام جعفری نسب افزود: در حوزه انقلابی، لازم است طلاب و فضلاء با منظومه فکری امام(ره) و مقام معظم رهبری آشنا باشند تابر این اساس، اندیشه سیاسی امامین انقلاب بالاخص وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و مکتب شهید سلیمانی در قالب فعالیت های آموزشی و پژوهشی برای طلاب حوزه انقلابی تبیین شود.

وی عنوان کرد: یکی از طرح های مفید در زمینه آشنایی طلاب با اندیشه های مقام معظم رهبری، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن است که مقام معظم رهبری در سال ۱۳۵۳ (مسجد امام مجتبی ـ مشهد مقدس) طی ۲۸ جلسه در ماه مبارک رمضان برای مردم و جوانان ارائه داد. می توان این طرح را در فضای مجازی و همچنین به صورت مباحثه ای در قالب گروه های ۳ تا ۵ نفره اجرا نمود.

 در این دیدار از کتاب ارزشمند «پژوهش های بنیادی در معارف و حقوق اسلامی» تالیف حجت الاسلام دکتر جعفری نسب رونمایی و وی به عنوان مسئول امور پژوهشی و علمی مجمع نمایندگان طلاب استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد.

 در این جلسه مقرر شد معاونت فرهنگی مجمع نمایندگان طلاب استان، شعار «تحصیل، تهذیب، ورزش»را که به عنوان یکی از مطالبات به حق مقام معظم رهبری از قشر جوان و حزب اللهی می باشد در اولویت کاری خود قرار دهد و اهم اهداف خود را در راستای خدمت رسانی شایسته به جامعه ارزشمند طلاب و در جهت تحقق این مطالبه حکیمانه قرارگیرد.

وی عنوان کرد: تعامل مستمر و فعال با نهادها و سازمانهای فرهنگی و تبلیغی مستقر در قم و استان کهگیلویه و بویراحمد جهت استفاده از ظرفیت علمی و فرهنگی طلاب،جلسات هفتگی درس اخلاق و برپایی روضه، مداحی و ...با دعوت از سخنرانان و مداحان برجسته استان و کشوری، برگزاری دوره های ورزشی در راستای اهمیت دادن به سلامت جسمانی و نشاط معنوی جامعه طلاب، برپایی اردوهای علمی،فرهنگی، زیارتی و تفریحی خاص طلاب استانمی تواند بخش قابل توجهی از سه عنصر تحصیل، تهذیب، ورزش را محقق کند

در این جلسه حجت الاسلام امینی اطهر مسئول قرارگاه حوزه انقلابی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات معاونت فرهنگی و خدمات معاونت پژوهشی، در راستای شاخصه های انتخاب هیئات اندیشه ورز و هیئت مطالبه گر برای قرار گاه در شش موضوع آموزشی ، پژوهشی ،سیاسی اجتماعی ،تبلیغی فرهنگی ، اخلاقی تربیتی، رسانه و فضای مجازی تاکید کرد و گفت:ا عضا باید دارای روحیه انقلابی و جهادی در خود تقویت نمایند.
 
وی جوان گرایی در نهادهای انقلابی و فرهنگی را به عنوان یک اصل مهم در جهت پیشبرد و تحقق اهداف و آرمانهای نظام و انقلاب اسلامی برشمرد.

نماینده طلاب استان افزود: اخلاص در عمل، اختصاص وقت کافی و لازم توسط مسئولین و فعالین در تشکل های انقلابی و فرهنگی یکی دیگر از ویژگی هایی است که باید مورد دقت و توجه واقع شود.

در بخشی دیگر از این دیدارحجت الاسلام بهادری نماینده طلاب استان و رئیس شورای گروه های تبلیغی جهت پیشبرد اهداف گروه های تبلیغی اعلام امادگی همه جانبه کرد که برای گروه های تبلیغی برنامه هایی ویژه ای دارند که در جلسه با سرگروه ها ارائه خواهند داد.

در این جلسه مصوب گردید معاونت های مجمع نمایندگان طلاب و هیئت مطالبه گر  اشراف ریاست شورای گروه های تبلیغاتی استان زیرنظر حجت الاسلام بهادری مدیریت شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha