پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر جامعه الزهرا

حوزه/ مدیر جامعة الزهرا علیهاالسلام از اجرای طرح استقلال برخی بخش ها در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این طرح در چند مرحله از استقلال در تصمیم گیری تا استقلال مالی در برخی بخش ها اجرا می شود و گام تحولی بزرگی برای مجموعه جامعة الزهرا علیهاالسلام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در جلسه شورای جامعه الزهرا علیهاالسلام با تسلیت ایام فاطمیه و نیز رحلت حضرت آیت الله مصباح یزدی گفت: ایشان از بنیانگذاران چندین موسسه و نهاد مهم حوزوی بودند، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، مدرسه بزرگ حقانی که در یک برهه از زمان نقش آفرینی و تاثیرگذاری فراوانی داشت و موسسه امام خمینی(ره) که از موسسات فاخر حوزوی است. ایشان در حوزه و نظام اسلامی نقش های مهم و موثری داشتند و رحلت ایشان بی شک ثلمه و ضایعه است و ما در سال های اخیر از این ثلمه ها فراوان داشتیم و امیدوارم خداوند آنها را جبران کند.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه به روایتی از حضرت بقیه الله عجل الله تعالی فرجه اشاره کرد و بیان داشت: این روایت «الحَقُّ مَعَنا فَلَن یُوحِشَنا مَن قَعَدَ عَنّا، حق با ما است پس باکی نیست که کسی از ما روی بگرداند.»  می تواند یک فرمول زندگی باشد که اگر با حق بودیم وحشتی از تنهایی و کناره گیری افراد از خود نداشته باشیم. چرا که وقتی حق با ماست کل عالم و همه اراده عالم با ماست ولاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم.

وی ادامه داد: در روایات دیگر آمده «نه تنهایی شما را به وحشت بیندازد و نه همراهی دیگران باعث غرورتان شود.» مرحوم آیت الله بهشتی در آن غوغای فتنه بنی صدر خدمت حضرت امام(ره) رسیده و از شرایط موجود اظهار خستگی کرده بودند، حضرت امام(ره) فرموده بودند این صدایی که می آید چیست؟ ایشان گفته بودند مردم برای شما شعار می دهند. حضرت امام(ره) فرموده بود اگر همه اینها شعار مرگ راجع به من بدهند هیچ تاثیری در مسیری که می روم ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی بیان داشت: حال در محیط کاری وقتی برای خدا کار می کنیم و صاحب کاری مانند حضرت زهرا علیهاالسلام داریم، نه تقدیر و تشکرها باید ما را مغرور و نه بی تفاوتی ها و کم اعتنایی ها ما را مایوس و ناامید کند. برای اینکه این دیدگاه را بتوانیم در زندگی اجرا کنیم باید دائم به هم تذکر دهیم و این فرمول را برای هم تکرار کنیم.

وی افزود: بر اساس این قاعده هر کس حضرت اباعبدالله علیه السلام را یاری نکرد ضرر کرد و این از خورشید برای ما روشن تر است. حال این خسران یا برای کسی مانند فرزدق است که دیر رسید و تا آخر عمر حسرت خورد یا برای دشمنان امام بود. ولی کسانی که با امام ماندند از غلام سیاه ایشان گرفته تا حبیب بن مظاهر به جایگاهی رسیدند که قابل بیان نیست و حسرت رسیدن به آن جایگاه برای اولیای الهی به دلشان مانده است که «یا لیتنا کنا معکم».

عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران بیان داشت: حضرت آیت الله مصباح یکی از خصوصیاتشان این بود که در مسیری که تشخیص می داد وحشتی از تبلیغات علیه خودشان نداشتند.

وی در ادامه به برخی مسائل داخلی جامعه الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و گفت: آزمون پایان ترم به عنوان یکی از رویدادهای مهم موسسه در حال برگزاری است. چندین هزار نفر به صورت همزمان در این آزمون های مجازی شرکت می کنند و تاکنون با مشکل جدی مواجه نشده است از این رو جا دارد از همکاران معاونت آموزش، فناوری اطلاعات و همه بخش هایی که برای برگزاری امتحانات پایان ترم تلاش می کنند قدردانی کنیم.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اینکه خواهران طلبه افزون بر مطالعه و تحقیق و شرکت در امتحانات، وظایف بچه داری و خانه داری و رسیدگی به امور خانواده را هم بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: از همکاران معاونت آموزش و اساتید درخواست می شود به صورت ویژه به این مساله توجه کنند و البته این به معنای کوتاه آمدن از معیارهای علمی نیست، با این حال شرایط بانوان طلبه در امتحانات در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه پاداش پایان سال را با اخذ وام توانستیم پرداخت کنیم تا در این شرایط اقتصادی کمکی به همکاران باشد، گفت: البته پاداش سال ۹۸ را پرداخت نکردیم تا جزء دیون ما باقی بماند و هر وقت اعتبارش از طرف شورای سیاستگذاری تامین شد آن را پرداخت خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی به ارائه تسهیلات ایام کرونا نیز اشاره ای کرد و اظهار داشت: وامی که پرداخت شد بر اساس اعتباری بود که در اختیار جامعه الزهرا علیهاالسلام قرار گرفت و به صورت مساوی بین همه همکاران توزیع شد و البته این وام ها مساعدت همگانی بود و ربطی به تشویق و تقدیر فعالان ایام کرونا ندارد.

وی ادامه داد: برای تقدیر از فعالان کرونا، بازه زمانی اسفند تا نیمه فروردین که شامل تعطیلات رسمی هم می شد در نظر گرفته شد. کسانی که در این بازه هر روز حضور داشتند فعال شناخته شدند و کسانی که یک روز در میان حضور داشتند به عنوان نیمه فعال معرفی شدند. مسئولیت شرعی انتخاب و معرفی افراد هم بر عهده مسئول واحدی است که آنها را معرفی کرده است. برای تقدیر از این همکاران تصمیم بر آن شد تا تقدیر کتبی،  مرخصی تشویقی، نمره ارزشیابی و کمک هزینه سفر زیارتی حضرت امام رضا علیه السلام در اختیارشان قرار گیرد.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در پایان بیان داشت: طرح مستقل کردن برخی واحدها در حال نهایی شدن است، هر چند در مرحله اول تنها به آنها استقلال در تصمیم گیری داده می شود و در مراحل بعدی باید کم کم به سوی استقلال مالی نیز حرکت کنند. این مستقل شدن ربطی به کارکنان این واحدها ندارد و آنها همچنان در حقوق و مزایا و امنیت شغلی مانند کارکنان دیگر جامعه الزهرا علیهاالسلام خواهند بود. این یک گام تحولی بزرگ برای جامعه الزهرا علیهاالسلام است که به زودی اجرا خواهد شد.

در ادامه این جلسه بخش تشویقات آیین نامه انظباطی طلاب و دانش آموختگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

313/61

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha