سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 937664
۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
نشست بررسی ابعاد خطبه حضرت زهرا(س) در میبد

حوزه/ به مناسبت تقارن ایام فاطمیه و شهادت سردار سلیمانی، مجلس سخنرانی و روضه خوانی در موسسه آموزش عالی حضرت زهرا(سلام الله علیها) میبد به مدت چهار روز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام مرتضی کارگر، در این نشست به بیان علل نقل قول های مختلف در تاریخ شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) پرداخت و گفت: مظلومیت آن حضرت  و ظلم حاکمان از علل اصلی اختلاف زمان شهادت آن حضرت می باشد. به همین دلیل در حدیث کسا بر این مطلب توسط حضرت رسول(صلی الله علیه وآله) با قسم تاکید شده است که در هر مجلسی خبر سر گذشت ما اهل بیت(علیهم السلام)  بازگو شود، خداوند نظر رحمت به آن جلسه خواهد داشت و ملائکه آسمان برآن جلسه سرازیر شده و برای آنها استغفار می کنند وحاجات آن جمع برآورده می شود و این نشانه مظلومیت این خاندان و ظلم حاکمان آن زمان نسبت به اهل بیت(علیهم السلام)  می باشد .

وی در ادامه با اشاره به اینکه  یکی از فرازهای خطبه فدکیه تاکید بر ایمان به پروردگار و دوری از شرک است، گفت: ایمان، شرط لازم عبودیت است، ولی شرط کافی نیست  و  انسانها با داشتن ایمان همراه با تسلیم بودن و مطیع محض بودن می توانند بندگی خود را ثابت کنند، چراکه در مواجهه با بحران‌های زندگی، هویت اصلی انسان مشخص می شود.

حجت الاسلام کارگر اضافه کرد: اگر توانستیم بجای جزع و فزع کردن، صبر کنیم و شکر خدا بجا بیاوریم، در جاده دین قدم بر داشتیم و پاداش شکر در مصیبت‌ها، بیشتر از صبر است، بنابراین صبر در مصیبت، نوعی عمل جبری است و انسان چاره ای ندارد، ولی شکر کردن در مصیبت اجباری نیست و از اختیار و ایمان فرد حکایت می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha