جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای اداری کرمانشاه

حوزه/ رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه با تاکید بر این که نظارت به معنای مچ گیری نیست، تصریح کرد: گره گشایی از مشکلات کشور و مردم نیاز به روحیه بسیجی و جهادی دارد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی صبح امروز (پنجشنبه ۱۸ دی) در نوزدهمین سفر استانی خود وارد کرمانشاه شد و مورد استقبال رسمی نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، رئیس کل دادگستری و مقامات استانی کرمانشاه قرار گرفت.

رئیس قوه قضائیه در نشست شورای اداری استان کرمانشاه، با بیان اینکه بدون تردید یکی از لوازم مهم توسعه یافتگی استان انسجام و وحدت در هر منطقه است، اظهار داشت: امروز در نظامات نظارتی همواره خودکنترلی به عنوان کارآمدترین نظام نظارتی تعریف می‌شود.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه بهترین ملاک عدالت در ادارات و سازمان‌ها عمل به قانون است، تصریح کرد: در نظامات اداری هر چه بر معنویت در کنار کارآمدی تاکید شود شاهد کاهش فساد اداری خواهیم بود. نظام اداری سالم و کارآمد می‌تواند اثرگذار برای مردم باشد؛ نظام اداری عادلانه امری مهم است.

 رئیسی، نظارت‌پذیری را از ارزش‌های مهم نظام اداری دانست و گفت: نظارت گریزی امر ناپسندی است؛ باید نظارت‌پذیر بود؛ نظارت به دلیل بی‌اعتمادی نیست، بلکه افزایش و تداوم اعتماد است؛ نظارت خلاف اعتماد نیست؛ تداوم اعتماد در گرو نظارت همیشگی است.

رئیس قوه قضاییه افزود: مجموعه نظارتی برای کمک به مدیریت در خوب دیدن و جامع دیدن است؛ نظارت به معنی مچ گیری نیست.

 رئیسی با تاکید بر اینکه در قوه قضاییه از مدیران شجاع، کارآمد و خطرپذیر و کسانی که تهدیدها را تبدیل به فرصت کنند حتما حمایت می‌کنیم، گفت: مدیرانی که تحریم‌ها را خنثی کنند همواره مورد حمایت هستند؛ گره‌گشایی در حوزه مسائل اقتصادی و اجتماعی در گرو حرکت مدیران با اخلاص و دارای روحیه بسیجی و جهادی است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به سفر چند سال قبل مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه، اظهار داشت: مصوباتی که مقام معظم رهبری در استان کرمانشاه داشتند برکات بسیاری داشته که بعد از این نیز برکاتی را بدنبال خواهد داشت.

رئیسی خطاب به مدیران استان کرمانشاه گفت: همت شما توانسته کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگرداند. برای افزایش اشتغال و کاهش بیکاری در استان باید تلاش شود؛ مطلقا فقر زیبنده نظام اسلامی نیست.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه قاچاق سازمان یافته کالا مانع تولید است، گفت: قاچاق کالا نباید باشد؛ کولبری باید سامان پیدا کند؛ وجود بازارچه‌های مرزی با رعایت قانون ایرادی ندارد؛ فعال شدن بازارچه های مرزی می‌تواند کوله‌بری ما را سامان دهد.

رئیسی با اشاره به اینکه ما راه را در رابطه با مسئله کوله‌بری، هم باید برای صادرات و واردات مجاز باز کنیم، تصریح کرد: در ارتباط با بازارچه‌های مرزی که در آن گمرک فعال باشد و هم وزارت بهداشت، صمت و نیروهای امنیتی کار خود را بکنند و افرادی در آن فعالیت داشته باشند، آیین‌نامه داریم و دولت مصوبه دارد که باید اجرایی شود.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه خصوصی‌سازی یک ضرورت است اما خصوصی سازی منضبط و در چارچوب، گفت: بخشی از موارد خصوصی‌سازی که پرونده‌های آن در قوه قضاییه مطرح است یا رسیدگی شده و یا در حال رسیدگی است؛ واگذاری یک مجموعه به بخش خصوصی پایان کار نیست؛ دولت باید بر مجموعه واگذار شده نظارت کرده و آن را توانمند کند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه در خصوصی سازی برخی از موارد واگذار شده به دلیل اینکه در مقدمات کار، تمهیدات درست انجام نشده است دچار مشکل شده‌ایم، اظهار داشت: برخی پرونده‌ها در این ارتباط در قوه قضاییه، سازمان بازرسی، دیوان محاسبات، مجلس مطرح است یا رسیدگی شده یا در حال رسیدگی است.

رئیسی تصریح کرد: در ارتباط مسئله پالایشگاه که به آن اشاره شد، جایگاه رسیدگی قانونی به اصل واگذاری، هیات داوری است. نباید نسبت به پالایشگاه و یا هر شرکت واگذار شده در مسئله تولید کوچکترین وقفه ای ایجاد شود. اگر در مقدمات و حین کار مشکلی است باید این گزارشات را مورد پیگیری قرار دهند؛ همکاران ما در بخش نظارتی و سازمان بازرسی امروز گزارشی تهیه و به دولت و بخش‌های مختلف ارسال کرده‌اند.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه گاهی خسارت ترک فعل‌ها به مراتب بیشتر از فعل هاست، گفت: کسی که مسئولیت داشته اگر خوب عمل نکند و عکس‌العمل نشان ندهد، مرور زمان نمی‌تواند خسارت راجبران کند؛ کنش و واکنش باید در زمان خودش انجام شود و هیچ کوتاهی در این عرصه پذیرفتنی نیست؛ بخشنامه و دستورالعمل هایی که در ارتباط با ترک فعل داشتیم متن قانون است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha