پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رئیس قوه قضاییه در سفر به استان کرمانشاه:

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: قاچاقچی اصلی همان کاخ نشینی است که از عده ای کولبر سوء استفاده می کند و از آنها بیگاری می کشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در دیدار با اعضای شورای تامین استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه این قاچاقچی حرفه ای است که کوله برها را سازماندهی می کند گفت: کوله بری یک مساله است و قاچاق حرفه ای مساله ای دیگراست. جریاناتی وجود دارند که کوله برها را سازماندهی می کنند و از آنها سو استفاده می کنند که لازم است با آنها برخورد کرد. 

وی با تاکید بر وظیفه دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی برای شناسایی دست های پشت پرده پدیده قاچاق گفت: قاچاقچی اصلی همان کاخ نشینی است که از عده ای کولبر سوء استفاده می کند و از آنها بیگاری می کشد. دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی، دست های پشت پرده را شناسایی کنند ولو اینکه این افراد در قاچاق، مباشرت نداشته باشند اینها قاچاق چیان اصلی هستند که باید با آنها برخورد شود.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم رسیدگی به معیشت مرزنشینان به عنوان یکی از اولویت های اصلی دستگاه های اجرایی افزود: بازارچه ها و معابر مرزی با نظارت لازم، طبق قانون و مصوبات دولت باید راه اندازی و ساماندهی شوند. عدم ساماندهی به موقع بازارچه ها و معابر مرزی، پدیده هایی مثل کوله بری را توسعه می دهد. حل کردن مساله کوله بری اصلا مساله پیچیده ای نیست و حل نشدن آن هم قابل توجیه نیست.

وی در این نشست بر لزوم برخورد بدون ملاحظه با افراد شرور تاکید کرد و گفت: با افراد شرور و شرارت های مسلحانه که بستر ناامنی های اجتماعی را فراهم می کند به شدت برخورد شود و رحم نکنید. لازم است از همه ظرفیت های قانونی برای برخورد بازدارنده با افراد شرور استفاده کنید.

 رئیسی همچنین معاون حقوقی قوه را موظف کرد تا زیرنظر معاون اول قوه با مشارکت دستگاه های امنیتی و دادگستری استان های مرزی نسبت به تدوین پیش نویس آئین دادرسی اختصاصی برای جرایم امنیتی اقدام کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha