جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رئیس قوه قضاییه در سفر به استان کرمانشاه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در دیدار با فعالان مدنی در حوزه صلح و آشتی، گفت: در توصیفات قرآن کریم، دادگاه در ابتدای امر رفع مشکلات خانوادگی قرار ندارد، بلکه در جایگاه آخر و باید به عنوان آخرین راهکار به آن مراجعه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، در نشستی با فعالان مدنی در حوزه‌ی صلح و سازش استان کرمانشاه، اظهار داشت: امروز توفیق حضور در جمع معتمدین مردمی و کسانی که در این استان، صاحب نفوذ، کلام و آمر به معروف و ناهی از منکر هستند، یافته ایم، تا با گفتگو، به نکاتی مهم، چون صلح و سازش و حل مسائل اجتماعی بپردازیم. 

رئیس قوه قضائیه افزود: حل و فصل اختلافات با گفتگوی خود مردم اصلی مهم و ارزشمند است و راهکاری اساسی برای رفع مشکلات خانواده‌ها به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: راه حل مسائل خانوادگی را که اساسش بر عشق ورزی و محبت استوار است، نباید در حکم دادگاه‌ها جستجو کرد، بلکه از اطرافیان و نزدیکان باید خواست؛ با پا درمیانی خود، به حل اختلافات میان خانواده‌ها کمک کنند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه در توصیفات قرآن کریم، دادگاه در ابتدای امر رفع مشکلات خانوادگی قرار ندارد، بلکه در جایگاه آخر است، گفت: این خود مردم هستند که باید با میانجی گری در همان بدو بروز اختلافات، اقدام به صلح و سازش کنند و چنانچه به نتیجه نرسیدند آن گاه و در مراحل آخر، به دادگاه مراجعه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه با اشاره به مسئله مهم صلح و سازش، اظهار کرد: در ایجاد صلح و آشتی، ثوابی زیاد نهفته است، آنگونه که اصلاح میان دو یا چند نفر و یا میان دو و یا چند قبیله، از سال‌ها عبادت و روزه‌ی مستحبی، ارزشمندتر است.

رئیس قوه‌ قضائیه گفت: با تداوم و نهادینه کردن فرهنگ ایجاد صلح مابین طرفین دعوی پیش از ارجاع به دادگاه‌ها می‌توان، هم از آمار ورودی پرونده‌ها به دادگاه ها کاست و هم سبب گسترش محبت و مودت و ایجاد آرامش و ثبات امنیت در جامعه شد.

در ادامه‌ی این نشست، یک پرونده‌ی قتل با گذشت اولیاء دم به صلح و سازش ختم شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha