پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای ستاد بزرگداشت مرحوم آیت الله العظمی حسینی شاهرودی با آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: توصیه من این است که برای اینکه خداوند به طرح شهید سلیمانی برکت دهد، حواشی را به آن راه ندهید، به مسیر خود ادامه داده و روی برنامه های خودِ طرح متمرکز شوید؛ نتیجه رفتن به حواشی، سلب اعتماد مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امروز در دیدار مسئولین اجرایی طرح شهید سلیمانی که در دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد،گفت: من منتظر بودم فرصتی پیش بیاید تا مسئولین و دست اندرکاران طرح شهید سلیمانی را از نزدیک ملاقات کرده و از آنان و تمام بسیجیان کشور تشکر ویژه ای داشته باشم.

وی افزود: ویروس منحوس کرونا که در حقیقت بدون گذرنامه تمام جهان را در نوردیده خسارات زیادی را بر جوامع بشری زده است؛ اما نحوه مواجهه با آن در بدو شیوع این ویروس در اسفندماه سال گذشته بیش از هر زمانی فضای هراسناکی را برای مردم ما ایجاد کرده بود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی از آغاز مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است؛ اما ایشان می فرمایند معنویات را هم نباید از یاد برد؛ باید هرچیزی سر جای خودش باشد.

وی گفت: نکته دیگری که مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفت عمل به دستورات و تصمیمات ستاد مقابله با کروناست.

عضو شورای عالی حوزه با اشاره به اهمیت طرح شهید سلیمانی افزود: اصل پیشگیری از زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله تاکنون به عنوان یک اصل مهم، کاربردی و کارآمد در مبارزه با بیماری ها مورد تأکید و توجه بوده است.

وی اظهار کرد: ما چون با پدیده ای عمومی مواجه هستیم می بایست با همگرایی و وحدت به مقابله با آن بپردازیم.

استاد درس خارج حوزه گفت: توصیه من این است که برای اینکه خداوند به طرح شهید سلیمانی برکت دهد، حواشی را به آن راه ندهید، به مسیر خود ادامه داده و روی برنامه های خودِ طرح متمرکز شوید؛ نتیجه رفتن به حواشی، سلب اعتماد مردم است.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم می فرماید، از ملامت ملامت کنندگان نهراسید؛ اینکه می بینیم میانگین آمار مرگ میر در اثر کرونا از روزانه ۵۰۰ نفر به ۸۰ نفر مرگ و میر رسیده ایم، این کار پیشگیری در قالب طرح شهید سلیمانی و همچنین زحمات کادر درمان را بسیار تأثیرگذار در مورد آن می دانم.

آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: روح شهید سلیمانی برای اجرای هرچه بهتر این طرح به مدد مسئولین آن می آید؛ در این طرح به دلیل مزین شدن به نام شهید حاج قاسم سلیمانی اعتماد مردم و همکاری آنان با عوامل اجرایی در سطح بالایی خواهد بود.

وی تصریح کرد: برای سالگرد شهید سلیمانی در کشورهای مختلف مراسمات باشکوهی برگزار شد؛ آن هم در این روزها که کرونا هنوز در حال جولان دادن است.

عضو شورای عالی حوزه گفت: نامهربانی های امروز را تحمل کنید تا مهربانی های آینده را بعد از مهار این بیماری ببینید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha